Zagrożenia w ruchu:
Dyspozytor 24h
 PODSTAWOWE INFORMACJE:

godziny pracy: pon.-pt. 715-1515

kasa: pon.-pt. 1030-1430

sekretariat: (32) 396 97 00
dyspozytor: 795 550 347
Informujemy, iż w dniu 14.08.2020 r. Miejski Zarząd Dróg i Mostów będzie nieczynny

Do końca grudnia ul. Katowicka będzie dopuszczona do ruchu

Kat1Trwają ostatnie prace poprawkowe oraz odbiory robót budowlanych na ul. Katowickiej. Do końca grudnia na ulicy pojawi się oznakowanie poziome oraz pionowe, dzięki czemu będzie możliwe dopuszczenie ul. Katowickiej do ruchu pojazdów.

Do końca roku chcemy, aby ulica Katowicka została dopuszczona do ruchu. Na razie jednak wciąż trwają ostatnie poprawki zlecone przez Miejski Zarząd Dróg i Mostów, a także częściowe odbiory, dlatego proszę kierowców jeszcze o cierpliwość – mówi Mariusz Wołosz prezydent Bytomia.

Ruch na ul. Katowickiej i ulicach przylegających będzie zorganizowany tak samo jak przed przebudową – ulica pozostanie dwukierunkowa na tym samym odcinku. Nowością będzie jednak strefa Tempo 30 obejmująca ul. Katowicką i ciąg pieszo-rowerowy po północnej stronie ulicy. Ponadto ul. Katowicka będzie pierwszą ulicą w Śródmieściu, gdzie pojawią się tzw. znaki mini. Ma to być pierwszy krok związany z uporządkowaniem oznakowania drogowego w przestrzeni miejskiej Śródmieścia.

Prace na ul. Katowickiej przedłużyły się w ostatnim etapie w związku ze zleceniem dodatkowych prac wykonawcy, w których rozszerzono podstawowy zakres przebudowy ul. Katowickiej. Dotyczyły one:
• budowy z myślą o pasażerach linii tramwajowych nr 6 i 19 nowego peronu na pl. Sikorskiego - krawężnik został podwyższony i przysunięty do torowiska, żeby umożliwić komfortowe wsiadanie i wysiadanie z tramwajów;
• wykonania dodatkowych miejsc postojowych, również dla osób niepełnosprawnych;
• zawężenia wlotu do ulicy Korfantego, aby piesi i rowerzyści mieli krótszą drogę do pokonania przekraczając ulicę oraz aby zachęcić kierowców do wjeżdżania w ul. Korfantego z bezpiecznymi prędkościami;
• spoinowania cieku wzdłuż torowiska z wykorzystaniem fugi systemowej, zapewniającej większą elastyczność spoiny tam, gdzie będzie ona pracować pod wpływem ruchu tramwajów i samochodów.

Kat2Kat3Kat4Kat5Kat6











Źródło: UM Bytom
Autor: Tomasz Sanecki
Zdjęcia: Archiwum UM Bytom/Hubert Klimek