W poniedziałek 16 września zmieniła się organizacja ruchu na wiadukcie na ul. Zabrzańskiej w Bobrku, gdzie trwają prace związane z jego przebudową. Roboty budowlane od strony torowiska tramwajowego dobiegają końca, dzięki czemu od poniedziałku rozpoczęły się prace po drugiej stronie obiektu /od strony ogródków działkowych/. Ruch pojazdów odbywa się wyremontowanym odcinkiem wiaduktu, zaś pieszych pomiędzy jezdnią a torowiskiem tramwajowym.
Ruch pojazdów będzie regulowany za pomocą tymczasowej sygnalizacji świetlnej, zaś trasa dla pieszych pomiędzy Bobrkiem a Szombierkami zostanie oznaczona tablicami informacyjnymi. Uwaga! Przejście dla pieszych będzie częściowo poprowadzone między jezdnią i torowiskiem tramwajowym, a następnie utwardzonym poboczem. Apelujemy, aby kierowcy i piesi zachowali szczególną ostrożność i stosowali się do zmienionej organizacji ruchu.
Przebudowa wiaduktu za prawie 2,2 mln zł
Przebudowa wiaduktu na ul. Zabrzańskiej między Bobrkiem a Szombierkami jest konieczna ze względu na zły stan techniczny obiektu. Na przełomie wiosny i lata 2024 roku część konstrukcji wiaduktu znajdującego się na drodze łączącej Bytom z Zabrzem została rozebrana. To umożliwiło wykonawcy – firmie PRIMOST Południe Sp. z o.o. z Będzina – wyczyszczenie oraz skucie odspojonego i skorodowanego betonu na płycie nośnej wiaduktu, podporach i konstrukcjach oporowych. Następnie zgodnie z umową wybudowane zostały nowe fragmenty przęsła, dzięki czemu wykonawca przystąpił /od strony torowiska tramwajowego/ do prac związanych z odtworzeniem nawierzchni jezdni i chodnika, które mają zakończyć się do końca września.
Przebudowa wiaduktu została podzielona na dwa etapy. Pierwszy z nich obejmował opracowanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem niezbędnych decyzji, w tym pozwolenia na budowę. W drugim etapie, wykonawca realizuje prace budowlane, które powinny zakończyć się do końca grudnia 2024 roku.
W trakcie przebudowy wiaduktu, utrzymany jest ruch pieszy, samochodowy /wahadłowo/ oraz tramwajowy.
Inwestycja warta 2 mln 184 tys. zł w całości została dofinansowana przez Górnośląsko-Zagłębiowską Metropolię.