Do głównych obowiązków na tym stanowisku będzie należało:
- Udzielanie wsparcia informatycznego pracownikom jednostki, w tym obsługa zgłoszeń dokonywanych za pomocą systemu Help-Desk.
- Instalowanie, aktualizacja i konfiguracja sprzętu teleinformatycznego oraz urządzeń peryferyjnych.
- Diagnozowanie i usuwanie awarii sprzętu teleinformatycznego.
- Planowanie oraz dokonywanie zakupów sprzętu teleinformatycznego, nadzór nad prawidłową gospodarką tym mieniem oraz spraw związanych z gospodarką odpadami w zakresie sprzętu informatycznego.
- Współpraca z Działem Zamówień Publicznych w zakresie przygotowywania dokumentacji dotyczącej zakupów teleinformatycznych w postępowaniach konkursowych.
- Nadzór nad urządzeniami drukującymi w tym zaopatrywanie jednostki w niezbędne materiały eksploatacyjne.
- Zarządzanie usługami chmurowymi oraz hostingowymi (domeny, poczta, kalendarze, serwery WWW/FTP).
- Zaopatrywanie pracowników jednostki w kwalifikowane podpisy elektroniczne oraz wsparcie pracowników jednostki w sprawach związanych z podpisem elektronicznym.
- Zarządzanie systemem antywirusowym na serwerach i stacjach roboczych oraz urządzeniach mobilnych.
- Zarządzanie urządzeniami typu firewall (UTM) – dbanie o bezpieczeństwo teleinformatyczne, analiza i kontrola zdarzeń zarejestrowanych w systemie.
- Administrowanie siecią lokalną LAN, konfiguracja i instalacja urządzeń sieciowych, monitorowanie dostępu do sieci oraz kontrola zdarzeń zaistniałych w sieci.
- Zarządzanie serwerami Microsoft Windows i Linux. Zarządzanie usługą katalogową Active Directory, zasadami grupy, kontami użytkowników oraz uprawnieniami i dostępem do zasobów.
- Administrowanie lokalnymi systemami informatycznymi, w tym utrzymanie ciągłości działania systemów, instalacja nowych wydań i poprawek oraz zapewnienie odpowiedniej wydajności systemów.
- Administrowanie macierzami dyskowymi (Qnap).
- Zarządzanie dostępem zdalnym VPN.
- Administrowanie platformami wirtualizacji: Microsoft Hyper-V, XenServer.
- Administrowanie infrastrukturą telefoniczną (telefonia stacjonarna IP oraz komórkowa) jednostki.
- Wykonywanie kopii zapasowych systemów oraz baz danych.
- Administrowanie Systemem Sygnalizacji Włamania i Napadu oraz Monitoringiem Wizyjnym.
- Współpraca z Inspektorem Ochrony Danych (RODO), Inspektorem BHP oraz Wydziałem Informatyki UM Bytom.
Warunki pracy:
- Praca przy komputerze powyżej 4 godzin w ciągu dnia.
- Praca w budynku bez windy oraz podjazdów.
- W przypadku zatrudnienia należy dostarczyć zaświadczenie o niekaralności wydane przez Krajowy Rejestr Karny.
Niezbędne wymagania:
- Wykształcenie wyższe lub średnie.
- Minimum 3-letni staż pracy w przypadku posiadania wykształcenia średniego.
- Minimum roczne doświadczenie w pracy na stanowisku związanym z obsługą infrastruktury informatycznej.
- Znajomość przepisów:
- Ustawa o pracownikach samorządowych.
- Ustawa o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.
- Ustawa o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
- Ustawa o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
- Ustawa prawo zamówień publicznych – w zakresie umożliwiającym współpracę z Działem Zamówień Publicznych w zakresie realizowanych postępowań.
- Znajomość programów komputerowych stosowanych przy pracy biurowej (w szczególności programów: MS Office Word i Excel) oraz obsługa urządzeń peryferyjnych.
- Znajomość redagowania pism urzędowych.
- Nieposzlakowana opinia.
- Posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.
- Prawo jazdy kat. B (konieczność przemieszczania się pomiędzy placówkami na terenie miasta Bytom).
Wymagania dodatkowe:
- Mile widziane wykształcenie wyższe na kierunku IT.
- Komunikatywność i umiejętność pracy w zespole.
- Dobra organizacja pracy.
- Samodzielność, dyspozycyjność, uczciwość, inicjatywa własna.
- Odporność na stres.
- Chęć do stałego podnoszenia kwalifikacji.
- Poczucie odpowiedzialności za efekty i skutki wykonywanej pracy.
Kandydaci zobowiązani są do dostarczenia następujących dokumentów:
- Curriculum vitae.
- Kwestionariusz osobowy dla kandydata (wzór dostępny do pobrania w sekcji załączniki).
- Kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie.
- Kserokopia świadectw pracy lub zaświadczenia - potwierdzających staż pracy oraz doświadczenie zawodowe.
- Opis doświadczenia zawodowego z wyszczególnieniem zagadnień, którymi kandydat na stanowisko zajmował się w trakcie kariery zawodowej, zgodnych z wymaganiami ogłoszenia o naborze.
- Oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych, oświadczenie o niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy, w zakresie niezbędnym do przeprowadzenia naboru – wzór dostępny do pobrania w sekcji załączniki.
W miesiącu poprzedzającym ogłoszenie naboru wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Miejskim Zarządzie Dróg i Mostów w Bytomiu nie przekroczył 6%.
Kompletne oferty należy składać do dnia 20 grudnia 2023r. do godz. 15:00 w zamkniętych kopertach opatrzonych informacją: „Nabór na wolne stanowisko urzędnicze: Informatyk”
- osobiście w sekretariacie jednostki
- lub listownie na adres: Miejski Zarząd Dróg i Mostów 41-902 Bytom, ul. Smolenia 35.
Informacja o terminie kolejnego etapu postępowania będzie zamieszczona na stronach internetowych: Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Bytomiu oraz Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów w Bytomiu.
Dokumenty nieodebrane po upływie 1 miesiąca od dnia rozstrzygnięcia naboru zostaną protokolarnie zniszczone.