Do głównych obowiązków na tym stanowisku będzie należało:
- Prowadzenie spraw związanych z wprowadzeniem organizacji ruchu przez inne podmioty w trybie awaryjnym.
- Prowadzenie umowy z zakresu systemu MSI, w tym:
- kontrola realizacji robót zgodnie z wymaganiami zawartymi w umowach,
- wystawianie zleceń z zakresu montażu i naprawy oznakowania MSI,
- odbiory robót w tym odbiory pogwarancyjne,
- rozliczenie finansowe robót.
- Określanie warunków skomunikowania terenów do dróg publicznych na etapie warunków zabudowy i zagospodarowania terenu.
- Prowadzenie postępowań administracyjnych i zezwoleń w tym określanie warunków skomunikowania terenów do dróg publicznych oraz wydawanie decyzji administracyjnych na budowę i przebudowę zjazdów z drogi publicznej.
- Prowadzenie postępowań dotyczących wydawania warunków na budowę i przebudowę zjazdów z dróg wewnętrznych.
- Opiniowanie projektów budowlanych zjazdów z dróg.
- Dokonywanie odbiorów wybudowanych lub przebudowanych zjazdów z drogi.
- Opiniowanie zmian w układzie drogowym związanych z dużymi generatorami ruchu.
- Wnioskowanie o przebudowę pasa drogowego w związku z budową lub przebudową zjazdów z drogi dla skomunikowania inwestycji drogowych generujących znaczny ruch drogowy.
- Wydawanie oświadczeń o możliwości skomunikowania terenów z drogą publiczną.
- Opiniowanie pod kątem możliwości skomunikowania projektów podziałów nieruchomości.
- Wykonywanie pomiarów natężenia ruchu drogowego i analiza otrzymanych wyników.
- Współudział w opiniowaniu spraw związanych z administrowaniem pasem drogowym.
- Przygotowywanie odpowiedzi na pisma i interpelacje z zakresu spraw prowadzonych przez Dział Inżynierii Ruchu.
- Uczestniczenie w pracach Komisji Przetargowych w tym dokonywanie wycen przedmiotu zamówienia oraz opisu przedmiotu zamówienia.
- Wykonywanie dodatkowych poleceń przełożonych związanych z działalnością MZDiM.
Warunki pracy:
- Praca przy komputerze powyżej 4 godzin w ciągu dnia.
- Praca w budynku bez windy oraz podjazdów.
- Praca w terenie.
- W przypadku zatrudnienia należy dostarczyć zaświadczenie o niekaralności wydane przez Krajowy Rejestr Karny.
Niezbędne wymagania:
- Wykształcenie wyższe lub średnie.
- Minimum 3-letni staż pracy w przypadku posiadania wykształcenia średniego.
- Minimum 2 lata doświadczenia zawodowego przy sprawach związanych z zakresem podanym w ogłoszeniu.
- Biegła obsługa komputera, w szczególności programów: MS Office Word i Excel.
- Znajomość przepisów regulujących funkcjonowanie samorządu terytorialnego oraz postępowania administracyjnego.
- Znajomość oraz umiejętność stosowania aktów prawnych w tym:
- ustawy prawo o ruchu drogowym w zakresie wymienionym w ogłoszeniu,
- rozporządzenia w sprawie znaków i sygnałów drogowych w zakresie wymienionym w ogłoszeniu,
- ustawy o drogach publicznych,
- rozporządzenia w sprawie przepisów techniczno-budowlanych dotyczących dróg publicznych,
- znajomość wytycznych rekomendowanych przez ministra właściwego do spraw transportu WR-D,
- rozporządzenia w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach w zakresie wymienionym w ogłoszeniu,
- rozporządzenia w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem,
- rozporządzenia w sprawie trybu sporządzania informacji oraz gromadzenia i udostępniania danych o sieci dróg publicznych, obiektach mostowych, tunelach oraz promach,
- ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym,
- rozporządzenia w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie.
- Prawo jazdy kat. B.
- Nieposzlakowana opinia.
- Posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.
- Niekaralność za przestępstwo popełnione umyślnie ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
Wymagania dodatkowe:
- Znajomość redagowania pism urzędowych.
- Komunikatywność i umiejętność pracy w zespole.
- Dobra organizacja pracy.
- Samodzielność, dyspozycyjność, uczciwość, inicjatywa własna.
- Odporność na stres.
- Chęć do stałego podnoszenia kwalifikacji.
- Mile widziany staż pracy w jednostkach samorządowych, administracji publicznej lub w dziedzinie związanej z inżynierią ruchu drogowego.
- Poczucie odpowiedzialności za efekty i skutki wykonywanej pracy.
Kandydaci zobowiązani są do dostarczenia następujących dokumentów:
- Curriculum vitae oraz list motywacyjny.
- Kwestionariusz osobowy dla kandydata (wzór dostępny do pobrania w sekcji załączniki).
- Kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie.
- Kserokopia świadectw pracy lub zaświadczenia – potwierdzające trzyletni staż pracy w przypadku posiadania wykształcenia średniego oraz minimum 2 lata doświadczenia zawodowego przy sprawach związanych z zakresem podanym w ogłoszeniu.
- Kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach lub szkoleniach.
- Opis doświadczenia zawodowego z wyszczególnieniem zagadnień, którymi kandydat na stanowisko zajmował się w trakcie kariery zawodowej, zgodnych z wymaganiami ogłoszenia o naborze.
- Oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych, oświadczenie o niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy, w zakresie niezbędnym do przeprowadzenia naboru – wzór dostępny do pobrania w sekcji załączniki.
W miesiącu poprzedzającym ogłoszenie naboru wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Miejskim Zarządzie Dróg i Mostów w Bytomiu nie przekroczył 6%.
Kompletne oferty należy składać do dnia 22 grudnia 2023r. do godz. 15:00 w zamkniętych kopertach opatrzonych informacją: „Nabór na wolne stanowisko urzędnicze: Podinspektor w Dziale Inżynierii Ruchu”
- osobiście w sekretariacie jednostki
- lub listownie na adres: Miejski Zarząd Dróg i Mostów 41-902 Bytom, ul. Smolenia 35.
Informacja o terminie kolejnego etapu postępowania będzie zamieszczona na stronach internetowych: Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Bytomiu oraz Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów w Bytomiu.
Dokumenty nieodebrane po upływie 1 miesiąca od dnia rozstrzygnięcia naboru zostaną protokolarnie zniszczone.