Przebudowa torowiska tramwajowego z centrum do zajezdni w Stroszku

Roboty związane z modernizacją torowiska tramwajowego z centrum na Stroszek realizowane są obecnie na dwóch odcinkach. W ostatnich trzech tygodniach na odcinku od pętli tramwajowej w Stroszku do przystanku Stroszek Kopalnia trwał montaż szyn do podkładów strunobetonowych. W najbliższym czasie wykonawca inwestycji będzie kontynuował budowę warstw konstrukcyjnych, podkładów oraz płyt podtorowych. Następnie przystąpi do montażu szyn.

Przebudowa torowiska tramwajowego na Stroszek. Jak wygląda postęp prac?

Przebudowa linii tramwajowej łączące Śródmieście Bytomia z zajezdnią w Stroszku to jedna z najważniejszych inwestycji Tramwajów Śląski SA. Do tej pory wykonawca inwestycji - konsorcjum firm Contraxim Sp. z o.o. z Zielonej Góry i PPHU Dabud Sp. z o.o. z Chorzowa przebudował już 900 metrów toru pojedynczego, wykonał 192 fundamenty pod słupy trakcyjne, a także przebudował kable trakcyjne na długości ponad 700 metrów. Warto podkreślić, że praktycznie gotowy jest również odcinek torowiska tramwajowego w rejonie Urzędu Miejskiego w Bytomiu, gdzie do wykonania pozostała jeszcze sieć trakcyjna oraz regulacja wysokościowo-sytuacyjna toru, czyli tzw. podbicie toru i wykonanie dwóch peronów przystankowych.

Od 9 stycznia rusza przebudowa kolejnego odcinka ul. Piekarskiej. Będą zmiany w organizacji ruchu

Wykonawca modernizacji torowiska tramwajowego w ul. Piekarskiej i Sądowej - firma Eurovia Polska S.A. w poniedziałek 9 stycznia rozpocznie przebudowę kolejnego odcinka ul. Piekarskiej - od skrzyżowania z ul. Piłsudskiego do skrzyżowania z ul. Wrocławską i Jainty oraz do skrzyżowania z ul. Sądową i Placem Tadeusza Kościuszki. W związku z rozpoczęciem robót na tych dwóch odcinkach, wprowadzone zostaną zmiany w organizacji ruchu.

 

Trwa modernizacja torowisk tramwajowych w Bytomiu. Na budowie linii tramwajowej do Stroszka trwa montaż podkładów i szyn tramwajowych

 

Na ulicy Piekarskiej trwa modernizacja sieci teletechnicznych, zaś na ul. Sądowej część torowiska tramwajowego wraz z rozjazdem łączącym ul. Sądową z ul. Powstańców Warszawskich już została zrealizowana. Z kolei na drugiej inwestycji tramwajowej łączącej Śródmieście ze Stroszkiem, wykonawca rozpoczął już na niektórych odcinkach montaż podkładów tramwajowych.

 

Od 12 listopada kolejne zmiany w organizacji ruchu związane z przebudową ul. Piekarskiej

Odcinek ul.Piekarskiej od ul. Grottgera do ul. Żeromskiego/al. Legionów zostanie wyłączony z ruchu w związku z kolejnym etapem modernizacji torowiska tramwajowego w ul. Piekarskiej i Sądowej. Zmiany będą obowiązywały od 12 listopada - kierowcy powinni przygotować się na objazdy.

Trwa modernizacja torowisk tramwajowych w Bytomiu. Co słychać na placach budowy?

Kolejne etapy robót zakończyli już wykonawcy inwestycji związanych z przebudową torowiska tramwajowego w ul. Piekarskiej i Sądowej oraz na odcinku od skrzyżowania ul. Sądowej i Powstańców Warszawskich do zajezdni w Stroszku. Na skrzyżowaniu ulic Sądowej i Powstańców Warszawskich wykonany został już nowy węzeł rozjazdowy z dwiema relacjami, zaś na części odcinków ze Śródmieścia do Stroszka wykonawca zrealizował już prace ziemne i przystąpił do układania warstw stabilizacji. Obydwie inwestycje nie tylko poprawią bezpieczeństwo i komfort jazdy, ale również skrócą czas przejazdu tramwajem z Bytomia-Stroszka do Chorzowa i Katowic.

Trwająca przebudowa układu drogowego i torowiska tramwajowego w ul. Piekarskiej ma wpływ nie tylko na ruch drogowy i komunikację tramwajową, ale codzienne życie mieszkańców

 

Trwająca przebudowa układu drogowego i torowiska tramwajowego w ul. Piekarskiej ma wpływ nie tylko na ruch drogowy i komunikację tramwajową, ale codzienne życie mieszkańców. Dlatego, aby poprawić komfort życia mieszkańców ul. Piekarskiej, wykonawca przebudowy - firma Eurovia Polska SA - uruchamia specjalny numer telefonu, pod którym mieszkańcy mogą uzgadniać sprawy związane z dowozem węgla, przeprowadzkami i transportem gabarytów.

Przebudowa torowiska w ul. Sądowej wchodzi w kolejny etap

Trwają intensywne prace związane z przebudową torowiska w ulicy Sądowej, gdzie na skrzyżowaniu ul. Sądowej i Powstańców Warszawskich rozpoczął się już montaż rozjazdu torowego. Na ul. Sądowej wykonane zostały także warstwy konstrukcyjne i ułożone prefabrykowane płyty torowe, na których będą teraz montowane szyny. W związku z postępem prac, wykonawca 1 października rozpocznie kolejny etap robót związanych tym razem z ułożeniem kabli zasilających linię tramwajową na ul. Sądowej. Dla kierowców i pieszych oznacza to zmiany w organizacji ruchu na ul. Sądowej i pl. Tadeusza Kościuszki.

Trwa modernizacja torowisk tramwajowych w Bytomiu

Dynamicznie postępują prace związane z modernizacją torowiska tramwajowego w ulicy Piekarskiej i Sądowej, a także odcinka linii tramwajowej łączącej Śródmieście ze Stroszkiem. Obecnie prace prowadzone są na ul. Sądowej, gdzie po rozbiórce torowiska wykonawca wykonał już podbudowę pod nowe torowisko, na ul. Piekarskiej, gdzie trwają prace rozbiórkowe oraz na kilku odcinkach inwestycji pomiędzy ul. Powstańców Warszawskich a zajezdnią w Stroszku. To dwie ważne dla miasta i Tramwajów Śląskich inwestycje, które poprawią bezpieczeństwo i komfort jazdy pasażerów.

 

Trwają ostatnie prace na ul. Nawrota. 14 lutego rusza przebudowa ul. Smolenia

Przebudowa ulic Nawrota i Smolenia, na które miasto pozyskało dofinansowanie z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg, wchodzi w kolejny etap. Wykonawca inwestycji - konsorcjum firm: JKM Sp. z o.o. z Mikołowa oraz Przedsiębiorstwo Produkcyjno Usługowe Handlowe DALPOL sp. j. z Bytomia - realizuje ostatnie roboty na ulicy Nawrota i już 14 lutego rozpoczyna przebudowę ulicy Smolenia od skrzyżowania z ul. Piekarską do ul. Korfantego. W związku z tym, kierowcy powinni przygotować się na zmiany w organizacji ruchu.