Wykonawca modernizacji torowiska tramwajowego w ul. Piekarskiej i Sądowej - firma Eurovia Polska S.A. w poniedziałek 9 stycznia rozpocznie przebudowę kolejnego odcinka ul. Piekarskiej - od skrzyżowania z ul. Piłsudskiego do skrzyżowania z ul. Wrocławską i Jainty oraz do skrzyżowania z ul. Sądową i Placem Tadeusza Kościuszki. W związku z rozpoczęciem robót na tych dwóch odcinkach, wprowadzone zostaną zmiany w organizacji ruchu.
Jakie zmiany czekają kierowców od 9 stycznia?
W związku z rozpoczęciem robót na odcinkach ul. Piekarskiej od skrzyżowania z ul. Piłsudskiego do ul. Wrocławskiej i Jainty oraz do skrzyżowania z ul. Sądową i Placem Tadeusza Kościuszki wprowadzone zostaną następujące zmiany w organizacji ruchu:
- ww. odcinki dróg zostaną całkowicie wyłączone z ruchu drogowego z wyjątkiem pojazdów budowy;
- ulica Piłsudskiego przy dojeździe do skrzyżowania z ul. Piekarską zostanie zawężona do jednego pasa ruchu, z możliwym przejazdem przez ul. Piekarską w stronę ul. Strzelców Bytomskich, a sygnalizacja świetlna zostanie przełączona na tryb żółty migowy;
- w związku z powyższym nie będzie możliwy wjazd od strony ul. Piłsudskiego w ul. Piekarską /lewo i prawoskręt/;
- na skrzyżowaniu ul. Jainty-Wrocławskiej ruch pojazdów zostanie ograniczony do jednego pasa ruchu /na wysokości skrzyżowania ul. Kwietniewskiego i Jainty/, bez możliwości prawo i lewoskrętu z ul. Jainty w stronę ul. Piekarskiej i Sądowej;
- na ul. Piłsudskiego w rejonie ul. Piekarskiej oraz Kwietniewskiego i Jainty w rejonie ul. Piekarskiej wprowadzone zostanie ograniczenie prędkości do 30km/h.
Objazdy dla kierowców w związku z przebudową ul. Piekarskiej
Dla kierowców chcących dojechać do ul. Smolenia, al. Legionów oraz Sądowej nadal obowiązują następujące trasy objazdów:
- do ul. Smolenia 1-23 objazd prowadzi ulicami: Piłsudskiego - Powstańców Warszawskich - Nawrota - Smolenia;
- do al. Legionów/Żeromskiego objazd prowadzi ulicami: Piłsudskiego - Drzymały - al. Legionów - Żeromskiego;
- do ul. Sądowej objazd prowadzi ulicami: Wrocławską - Kolejową, Placem Michała Wolskiego - Miarki - Zamenhofa - Katowicką - Plac Tadeusza Kościuszki do ul. Sądowej.
Utrzymane przejazdy przez ul. Piekarską
Mimo przebudowy ul. Piekarskiej zostanie utrzymana możliwość przejazdu drogami „przelotowymi” przez ul. Piekarską. Tym samym kierowcy będą mogli przejechać przez skrzyżowania: ul. Powstańców Śląskich/Piekarskiej, al. Legionów/Piekarskiej/Żeromskiego, Nawrota/Piekarskiej/Smolenia, Jainty/Piekarskiej/Wrocławskiej oraz Piłsudskiego/Piekarskiej.
Jakie prace są realizowane na ul. Piekarskiej?
Firma Eurovia Polska S.A. - wykonawca przebudowy ul. Piekarskiej i Sądowej realizuje na odcinku ul. Piekarskiej przebudowę sieci teletechnicznych, po których będzie możliwe rozpoczęcie robót związanych z torowiskiem tramwajowym. Natomiast 22 grudnia zakończyły się już prace związane z modernizacją infrastruktury tramwajowej w ul. Sądowej i Powstańców Warszawskich, dzięki czemu od 23 grudnia został przywrócony ruch tramwajowy na odcinku Bytom Zajezdnia Stroszek - Bytom pl. gen. Sikorskiego oraz Bytom Szkoła Medyczna - Bytom pl. gen. Sikorskiego. W związku z tym, przywrócona została także obsługa przystanków tramwajowych: Bytom Urząd Miasta, Bytom Batorego, Bytom Moniuszki oraz Bytom Sąd Rejonowy. Wciąż trwają jednak prace związane z przebudową jezdni i chodników.
Cała inwestycja warta 49 mln zł zostanie zakończona latem 2023 roku
- Przebudowa torowiska tramwajowego i układu drogowego w ulicy Piekarskiej i Sądowej to wspólna inwestycja naszego miasta i spółki Tramwaje Śląskie SA - mówi zastępca prezydenta Bytomia Michał Bieda. - Warto dodać, że łączny koszt tej inwestycji to 49 mln zł, a termin jej zakończenia planowany jest na koniec wakacji 2023 roku.
Warto podkreślić, że budowa dwóch łączników tramwajowych na skrzyżowaniu ul. Piekarskiej i Sądowej oraz Sądowej i Powstańców Warszawskich umożliwi mieszkańcom Bytomia oraz osobom spoza naszego miasta bezpośredni dojazd tramwajem z rejonu cmentarzy zlokalizowanych przy ul. Piekarskiej, Kwiatowej i Powstańców Śląskich do pl. gen. Sikorskiego. Tym samym pasażerowie będą mogli tam przesiąść się na inne linie tramwajowe kursujące do Szombierek, Stroszka, Łagiewnik, Rozbarku, ale również Chorzowa, Katowic, Zabrza, Rudy Śląskiej czy Świętochłowic.