Ulica Cyryla i Metodego w Łagiewnikach zostanie przebudowana

Miejski Zarząd Dróg i Mostów ogłosił postępowanie na wykonanie 3 inwestycji drogowych: przebudowę ulicy Cyryla i Metodego w Łagiewnikach, budowę ulicy Wiejskiej w Suchej Górze, a także przebudowę 9 ulic w Miechowicach: 8 marca, Leszczynowej, Olchowej, Świerkowej, Jesionowej, Cisowej, Bukowej, Dębowej oraz bocznej Frenzla. Realizacja inwestycji jest możliwa dzięki pozyskaniu przez miasto dofinansowania z Rządowego Funduszu Polski Ład i Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii na kwotę 32 mln zł.

Miasto pozyskało prawie 4,2 mln zł z GZM na inwestycje drogowe

Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia przyznała Bytomiowi prawie 4,2 mln zł na budowę kolejnych odcinków ul. Bażantowej – drogi łączącej ul. Orzegowską z ul. Konstytucji oraz budowę fragmentu chodnika przy Domu Seniora przy ul. Strzelców Bytomskich.

Miasto pozyskało 640 tys. zł z GZM-u na inwestycję tramwajową

Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia przyznała Bytomiowi 640 tys. zł na przebudowę skrzyżowania ulic Chorzowskiej i Arki Bożka celem nadania priorytetu dla tramwaju linii nr 6.

7,9 mln zł dofinansowania z GZM na realizację sześciu inwestycji. Wśród nich przebudowa ul. Cyryla i Metodego

Przebudowa ulicy Cyryla i Metodego w Łagiewnikach, budowa ulicy Wiejskiej w Suchej Górze, budowa i odwodnienie dróg w rejonie domków fińskich w Miechowicach, modernizacja budynku Urzędu Miejskiego przy ul. Parkowej 2, kompleksowy remont basenu w Szkole Podstawowej nr 28 w Łagiewnikach oraz modernizacja czterech łazienek w Przedszkolu Miejskim nr 44 w Miechowicach. To sześć inwestycji, na które Bytom pozyskał 7,9 mln zł dofinansowania z Funduszu Odporności Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii.

Park kieszonkowy z wyróżnieniem Towarzystwa Urbanistów Polskich

To już kolejne wyróżnienie dla Zielonej Strefy ul. Katowickiej. Tym razem park kieszonkowy został wyróżniony w konkursie na najlepiej zagospodarowaną przestrzeń publiczną w Polsce w kategorii nowo wykreowanej przestrzeni publicznej w zieleni.

Nowa linia tramwajowa na Piekarskiej po pozytywnych przejazdach technicznych

Na tę chwilę bytomianie czekali od 15 miesięcy. Po nowym torowisku na ul. Piekarskiej przejechał pierwszy tramwaj. Na razie to tylko przejazd techniczny, ale w związku z tym, że testy torowiska wypadły pozytywnie, już wkrótce popularna „38” wróci na tory. Tramwaj będzie obsługiwał już nową trasę od pl. Sikorskiego wzdłuż ul. Piekarskiej do przystanku Bytom Powstańców Śląskich, zaś w drodze powrotnej „38” będzie się także zatrzymywać na przystankach Bytom Sąd oraz Bytom Moniuszki.

Sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu ul. Chorzowskiej, Miarki, Siemianowickiej i Witczaka zostanie rozbudowana, aby tramwaje miały priorytet na przejeździe drogowo - tramwajowym

Na 15 skrzyżowaniach drogowo-tramwajowych w Bytomiu rozbudowana zostanie sygnalizacja świetlna, dzięki której wprowadzony zostanie priorytet dla tramwajów. To oznacza, że pasażerowie trzech najważniejszych linii tramwajowych w Bytomiu - 6, 7 i 19 do celu dojadą szybciej. Umowa na realizację inwestycji już została podpisana z wykonawcą, a łączny koszt wszystkich prac to ponad 1,4 mln zł, który w całości pochodzi z dofinansowania, jakie gmina pozyskała z Górnośląsko - Zagłębiowskiej Metropolii.

Prace na ulicy Piekarskiej wchodzą w decydujący etap. Trwa już asfaltowanie jezdni w rejonie Sądu Rejonowego

Na większości odcinków ulicy Piekarskiej trwają roboty związane z układaniem ostatniej warstwy asfaltu, montażem znaków drogowych oraz ostatnie prace brukarskie i wykończeniowe. Zgodnie z harmonogramem, w październiku rozpoczną się pierwsze przejazdy techniczne tramwajów. Na początku listopada będzie możliwe przywrócenie ruchu tramwajowego na ul. Piekarskiej.

Tramwaje linii nr 6,7 i 19 pojadą szybciej

Na 15 skrzyżowaniach drogowo-tramwajowych w Bytomiu rozbudowana zostanie sygnalizacja świetlna, dzięki której wprowadzony zostanie priorytet dla tramwajów. To oznacza, że pasażerowie trzech najważniejszych linii tramwajowych w Bytomiu - 6, 7 i 19 do celu dojadą szybciej.