Miejski Zarząd Dróg i Mostów ogłosił postępowanie na wykonanie 3 inwestycji drogowych: przebudowę ulicy Cyryla i Metodego w Łagiewnikach, budowę ulicy Wiejskiej w Suchej Górze, a także przebudowę 9 ulic w Miechowicach: 8 marca, Leszczynowej, Olchowej, Świerkowej, Jesionowej, Cisowej, Bukowej, Dębowej oraz bocznej Frenzla. Realizacja inwestycji jest możliwa dzięki pozyskaniu przez miasto dofinansowania z Rządowego Funduszu Polski Ład i Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii na kwotę 32 mln zł.
Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia przyznała Bytomiowi prawie 4,2 mln zł na budowę kolejnych odcinków ul. Bażantowej – drogi łączącej ul. Orzegowską z ul. Konstytucji oraz budowę fragmentu chodnika przy Domu Seniora przy ul. Strzelców Bytomskich.
Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia przyznała Bytomiowi 640 tys. zł na przebudowę skrzyżowania ulic Chorzowskiej i Arki Bożka celem nadania priorytetu dla tramwaju linii nr 6.
Przebudowa ulicy Cyryla i Metodego w Łagiewnikach, budowa ulicy Wiejskiej w Suchej Górze, budowa i odwodnienie dróg w rejonie domków fińskich w Miechowicach, modernizacja budynku Urzędu Miejskiego przy ul. Parkowej 2, kompleksowy remont basenu w Szkole Podstawowej nr 28 w Łagiewnikach oraz modernizacja czterech łazienek w Przedszkolu Miejskim nr 44 w Miechowicach. To sześć inwestycji, na które Bytom pozyskał 7,9 mln zł dofinansowania z Funduszu Odporności Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii.
To już kolejne wyróżnienie dla Zielonej Strefy ul. Katowickiej. Tym razem park kieszonkowy został wyróżniony w konkursie na najlepiej zagospodarowaną przestrzeń publiczną w Polsce w kategorii nowo wykreowanej przestrzeni publicznej w zieleni.
Na tę chwilę bytomianie czekali od 15 miesięcy. Po nowym torowisku na ul. Piekarskiej przejechał pierwszy tramwaj. Na razie to tylko przejazd techniczny, ale w związku z tym, że testy torowiska wypadły pozytywnie, już wkrótce popularna „38” wróci na tory. Tramwaj będzie obsługiwał już nową trasę od pl. Sikorskiego wzdłuż ul. Piekarskiej do przystanku Bytom Powstańców Śląskich, zaś w drodze powrotnej „38” będzie się także zatrzymywać na przystankach Bytom Sąd oraz Bytom Moniuszki.
Na 15 skrzyżowaniach drogowo-tramwajowych w Bytomiu rozbudowana zostanie sygnalizacja świetlna, dzięki której wprowadzony zostanie priorytet dla tramwajów. To oznacza, że pasażerowie trzech najważniejszych linii tramwajowych w Bytomiu - 6, 7 i 19 do celu dojadą szybciej. Umowa na realizację inwestycji już została podpisana z wykonawcą, a łączny koszt wszystkich prac to ponad 1,4 mln zł, który w całości pochodzi z dofinansowania, jakie gmina pozyskała z Górnośląsko - Zagłębiowskiej Metropolii.
Na większości odcinków ulicy Piekarskiej trwają roboty związane z układaniem ostatniej warstwy asfaltu, montażem znaków drogowych oraz ostatnie prace brukarskie i wykończeniowe. Zgodnie z harmonogramem, w październiku rozpoczną się pierwsze przejazdy techniczne tramwajów. Na początku listopada będzie możliwe przywrócenie ruchu tramwajowego na ul. Piekarskiej.
Na 15 skrzyżowaniach drogowo-tramwajowych w Bytomiu rozbudowana zostanie sygnalizacja świetlna, dzięki której wprowadzony zostanie priorytet dla tramwajów. To oznacza, że pasażerowie trzech najważniejszych linii tramwajowych w Bytomiu - 6, 7 i 19 do celu dojadą szybciej.