Od poniedziałku 12 lutego na wiadukcie na ul. Zabrzańskiej w Bytomiu-Bobrku zostało wprowadzone obustronne zawężenie jezdni. Zmiana organizacji ruchu została wprowadzona ze względu na zły stan techniczny wiaduktu, który już na przełomie wiosny i lata zostanie przebudowany.
Już po raz kolejny Góra Miłości w Parku Miejskim rozbłysła tysiącami światełek. Z okazji zbliżających się walentynek, uwielbiany przez spacerowiczów zakątek już w piątek wieczorem /9 lutego / ozdobiła świetlna iluminacja.
Pozimowe dziury już wkrótce znikną z ul. Witczaka, Piłsudskiego, Kwietniewskiego i Strzelców Bytomskich, gdzie dzisiaj rozpoczęły się kolejne roboty drogowe związane z remontem nawierzchni jezdni asfaltem lanym. Roboty drogowe będą kontynuowane od poniedziałku 5 lutego na ulicach: Witczaka, Kędzierzyńskiej, Woźniaka, Prusa, Zabrzańskiej, Orzegowskiej, Konstytucji oraz Stara Cynkownia.
Jak informują Tramwaje Śląskie SA, w czwartek 1 lutego w okolicach godz. 8.00 zostanie otwarty przejazd drogowo-tramwajowy przez ul. Chrzanowskiego. W rejonie skrzyżowania ul. Chrzanowskiego i Tarnogórskiej nadal będą prowadzone roboty drogowe, porządkowe oraz związane z uruchomieniem sygnalizacji świetlnej. Prace te nie powinny jednak wpłynąć na ruch pojazdów.
Pozimowe dziury już wkrótce znikną z ul. Frycza Modrzewskiego, Pułaskiego, Siemianowickiej, Orzegowskiej, Zabrzańskiej i Łużyckiej. Dzisiaj rozpoczęły się kolejne roboty drogowe związane z remontem nawierzchni jezdni asfaltem lanym. W pierwszej kolejności zabezpieczone zostaną ubytki na drogach krajowych i wojewódzkich oraz najbardziej uczęszczanych drogach w naszym mieście.
Zakończyła się warta ponad 676 tys. zł przebudowa pierwszego z odcinków ulicy Piłsudskiego od skrzyżowania z ul. Chrobrego do skrzyżowania z ul. Piekarską. Jeszcze w pierwszej połowie 2024 roku rozpocznie się przebudowa kolejnego fragmentu ulicy Piłsudskiego od skrzyżowania z ul. Matejki do skrzyżowania z ul. Chrobrego (DK94) wraz z budową zbiornika retencyjnego pod pl. Sobieskiego. Inwestycja ta warta będzie prawie 45 mln i jej realizacja potrwa do końca 2025 roku.
Pozimowe dziury już wkrótce znikną z al. Jana Pawła II i ul. Chorzowskiej. We wtorek 23 stycznia drogowcy rozpoczęli pierwsze prace na obwodnicy, w środę ekipy remontowe zobaczymy na ul. Chorzowskiej. W pierwszej kolejności zabezpieczone zostaną ubytki na drogach krajowych i wojewódzkich oraz najbardziej uczęszczanych drogach w naszym mieście. Na pierwszy etap remontów nawierzchni jezdni asfaltem lanym miasto przeznaczyło na początek 251 tys. zł.
Kolejny wiadukt kolejowy na przebudowywanej linii kolejowej nr 131 zostanie wyremontowany. Od poniedziałku 22 stycznia PKP PLK rozpocznie prace budowlane na wiadukcie kolejowym nad ul. Sienną w Rozbarku, pod którym zamknięta zostanie możliwość przejścia i przejazdu. Dla kierowców dojeżdżających do ul. Siennej od strony ul. Siemianowickiej /DK 94/ przygotowany zostanie objazd ul. Chorzowską /DK 79/ i następnie ul. Pszczyńską. Kierowcy jadący z kolei od strony ul. Siennej do ul. Siemianowickiej /DK 94/ będą musieli korzystać z ul. Pszczyńskiej i Chorzowskiej /DK 79/.
Na 15 skrzyżowaniach drogowo-tramwajowych w Bytomiu rozbudowana została sygnalizacja świetlna. To oznacza, że jadące z Bytomia w kierunku Katowic, Stroszka czy Świętochłowic tramwaje będą miały priorytet na przejeździe, a pasażerowie szybciej dojadą do celu. Inwestycja kosztowała 1 mln 434 tys. zł i w całości została sfinansowania dzięki pozyskanemu przez miasto dofinansowaniu z Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii.
Zakończył się warty 1,1 mln zł remont półkilometrowego odcinka ulicy Armii Krajowej od skrzyżowania z ul. Astrów do skrzyżowania z ul. Adamka w Łagiewnikach. Remont objął modernizację nawierzchni jezdni i chodników wraz z ułożeniem kostki integracyjnej przy przejściach dla pieszych i przystanku autobusowym, a także odtworzenie pasów zieleni przy drodze oraz wymianę krawężników.