W ślad za zgłoszeniem otrzymanym od Wykonawcy, dotyczącym zmiany organizacji ruchu w związku z przebudową wiaduktu kolejowego zlokalizowanego nad ul.Dąbrowa Miejska, Miejski Zarząd Dróg i Mostów w Bytomiu informuje ...
Trwa przebudowa linii kolejowej na trasie Chorzów Batory - Bytom - Radzionków - Nakło Śląskie. Od poniedziałku 30 stycznia wykonawca realizujący prace na zlecenie PKP PLK rozpocznie przebudowę dwóch kolejnych wiaduktów kolejowych nad ul. Dąbrowa Miejska oraz Strzelców Bytomskich w Stroszku. Przebudowa będzie wiązała się z utrudnieniami w ruchu.
Zakończyła się druga edycja konkursu „Zaprojektowane po ludzku”, zorganizowanego przed „Gazetę Wyborczą”. Jury wybrało miejskie przestrzenie i inicjatywy, które są przyjazne, bezpieczne i mogą służyć wszystkim. Wśród wyróżnionych projektów znalazł się park kieszonkowy przy ul. Katowickiej, który otworzyliśmy w czerwcu 2022 roku.
Meteorolodzy prognozują dzisiaj 20 stycznia oraz z piątku na sobotę /z 20 na 21 stycznia/ zmianę warunków pogodowych. Mogą wystąpić marznące opady deszczu, deszczu ze śniegiem i śniegu oraz spadek temperatury poniżej 0C. W związku z prognozowaną zmianą pogody, Miejski Zarząd Dróg i Mostów w Bytomiu od godziny 9:00 uruchomił dzisiaj 20 stycznia dobowe zimowe zabezpieczenie dróg na obszarze całego miasta w pasie drogowym oraz poza pasem drogowym na placach i drogach wewnętrznych bytomskich osiedli.
Przebudowa linii tramwajowej łączące Śródmieście Bytomia z zajezdnią w Stroszku to jedna z najważniejszych inwestycji Tramwajów Śląski SA. Do tej pory wykonawca inwestycji - konsorcjum firm Contraxim Sp. z o.o. z Zielonej Góry i PPHU Dabud Sp. z o.o. z Chorzowa przebudował już 900 metrów toru pojedynczego, wykonał 192 fundamenty pod słupy trakcyjne, a także przebudował kable trakcyjne na długości ponad 700 metrów. Warto podkreślić, że praktycznie gotowy jest również odcinek torowiska tramwajowego w rejonie Urzędu Miejskiego w Bytomiu, gdzie do wykonania pozostała jeszcze sieć trakcyjna oraz regulacja wysokościowo-sytuacyjna toru, czyli tzw. podbicie toru i wykonanie dwóch peronów przystankowych.
Skradzione kable zasilające oświetlenie uliczne są przyczyną nieczynnego oświetlenia drogowego w Bobrku przy ul. Konstytucji w rejonie zakładu „Petralana”. W okolicy wiaduktu nie działa 7 lamp oświetlenia ulicznego oraz 2 latarnie doświetlające przejście dla pieszych. Trwa ich naprawa, a na miejscu pracuje brygada elektryczna, które realizuje prace mające na celu ponowne zasilenie latarni i przywrócenie oświetlenia.
We wtorek 17 stycznia kierowcy mogą spodziewać się utrudnień w ruchu drogowym związanych z wymianą włazów kanałowych w rejonie zatoki autobusowej w Bytomiu - Stroszku /przy sklepie LIDL w kierunku do Tarnowskich Gór/. Prosimy kierowców o zachowanie ostrożności.
Wygodniejsze parkowanie i lepszy układ komunikacyjny na osiedlu gen. Ziętka. Zakończyła się budowa nowych miejsc parkingowych przy ul. Hlonda i Szymały zrealizowana w ramach Bytomskiego Budżetu Obywatelskiego.
W ramach inwestycji równoległe miejsca postojowe powstały przy ul. Hlonda wzdłuż ogrodzenia Przedszkola Miejskiego nr 63. Ta część inwestycji polegała na przeniesieniu chodnika wzdłuż ogrodzenia przedszkola, a od strony jezdni utworzone zostały miejsca postojowe równoległe do jezdni. Wykonawca zadbał też o zieleń - posadzone tam zostały drzewa i krzewy.
W 2022 roku Miejski Zarząd Dróg i Mostów w Bytomiu wprowadził szereg zmian związanych z organizacją ruchu na terenie naszego miasta. Najważniejsze z nich związane są z poprawą bezpieczeństwa, zmianą oznakowania, wprowadzeniem stanowisk „Kiss and Ride”, a także zmianami w oznakowaniu miejsc postojowych oraz wyznaczeniem przejazdów rowerowych w rejonie ważnych skrzyżowań w mieście.
Przebudowa trzech przejść dla pieszych przy ul. Powstańców Śląskich, Konstytucji w rejonie ul. Popiełuszki oraz Worpie, zmiana lokalizacji przejścia dla pieszych przy ul. Witczaka w rejonie ul. Ułańskiej oraz budowa nowego przejścia dla pieszych przy skrzyżowaniu ul. Witczaka z Tramwajarzy. To kolejna zrealizowana inwestycja drogowa, która poprawi bezpieczeństwo pieszych na bytomskich ulicach. Łączny koszt budowy i modernizacji wszystkich przejść dla pieszych wyniósł ponad 468 tys. zł.