Sprawa

Zajęcie pasa drogowego na prawach wyłączności w celu m.in. prowadzenia działalności handlowej/ usługowej w pasie drogowym

 

Przedmiot sprawy, sposób i termin załatwienia sprawy

Uzyskanie pozwolenia na zajęcie pasa drogowego na prawach wyłączności w celu prowadzenia działalności handlowej/ usługowej w pasie drogowym w formie decyzji administracyjnej zgodnie z ustawą z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (jednolity tekst: Dz.U. z 2024 r., poz. 320).

 

Wniosek do pobrania

document WNIOSEK o wydanie zezwolenia na zajęcia pasa drogowego na prawach wyłączności w celu prowadzenia działalności handlowej/usługowej w pasie drogowym (38 KB)

 

Podstawa prawna

  • Ustawa o drogach publicznych z dnia 21 marca 1985 r. (jednolity tekst: Dz.U. z 2024 r., poz. 320),
  • Kodeks Postępowania Administracyjnego t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 572,
  • Uchwała XXVI/376/ 04 Rady Miejskiej w Bytomiu z dnia 26.05.2004 r. (z późn. zm.),
  • Uchwała nr LXXIII/931/23 Rady Miejskiej w Bytomiu z dnia 30 stycznia 2023 r. w sprawie ustalenia zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń w Bytomiu.

 

Wymagane dokumenty do wniosku

  • plan sytuacyjny w skali 1:1000 lub 1:500 z zaznaczeniem granic i podaniem wymiarów planowanej powierzchni zajęcia pasa drogowego,
  • plan zagospodarowania terenu, wizualizacja i opis wyposażenia obiektu/ kawiarenki/ kiosku/ straganu ( prospekt, zdjęcia ),
  • pozytywna opinia Wydziału Architektury ( Plastyka Miejskiego ) dotycząca zagospodarowania terenu i wyposażenia obiektu/ kawiarenki/ stoiska/ kiosku,
  • opinia Działu Inżynierii Ruchu Drogowego MZDiM Bytom dotycząca umieszczenia obiektu/ stoiska/ kawiarenki/ kiosku w wnioskowanej lokalizacji,
  • kserokopia zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej lub KRS,
  • oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa wraz z dowodem zapłaty należnej opłaty skarbowej,
  • inne dokumenty wymagane odrębnymi przepisami na żądanie zarządu drogi.

 

Opłaty

  • w przypadku pełnomocnictwa: opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa w wysokości 17zł do uiszczenia w kasie Urzędu Miejskiego lub przelewem na konto 60 1560 0013 0383 0201 0000 0001 VeloBank S.A. Oddział w Bytomiu
  • brak opłat za rozpatrzenie wniosku
  • termin uiszczenia opłaty za zajęcie pasa drogowego wynosi 14 dni od dnia, w którym decyzja ustalająca ich wysokość stała się ostateczna ( art.40 ust.13 ustawy o drogach publicznych ) . Stawki opłat za zajęcie pasa drogowego ustalone zostały Uchwałą Nr XXVI/376/04 Rady Miejskiej w Bytomiu z dnia 26 maja 2004 r. ( z późn. zm. )

 

Miejsce złożenia dokumentów

Wniosek wraz z załącznikami należy złożyć w sekretariacie Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów, 41-902 Bytom, ul. Smolenia 35 lub wysłać pocztą lub elektronicznie.

Ogólne zasady sposobu przyjmowania i załatwiania spraw w MZDiM.

 

Termin rozpatrzenia wniosku

Zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (jednolity tekst: Dz.U. z 2024 r. poz. 572) – do miesiąca, a w sprawie szczególnie skomplikowanej do dwóch miesięcy, chyba że przepisy szczególne określają inne terminy.

 

Sposób przekazywania informacji o załatwieniu sprawy

Odbiór osobisty lub pocztą - zgodnie z określonym we wniosku sposobem dostarczenia odpowiedzi.

 

Tryb odwoławczy

W przypadku decyzji wydanej na podstawie art. 39 ust. 3 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych stronie przysługuje prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Katowicach, za pośrednictwem Dyrektora Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów w Bytomiu, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.

 

Dodatkowych informacji udziela

Katarzyna Falfasińska

pokój nr 222, tel. (32) 396 97 29

Zuzanna Piotrowska

pokój nr 222, tel. (32) 396 97 79

Iwona Żółcik (w zakresie letnich kawiarenek)  

pokój nr 222, tel. (32) 396 97 79