Sprawa
Dzierżawa drogi wewnętrznej w celu prowadzenia robót bez naruszenia nawierzchni (rusztowanie, wygrodzenie, kontener, big- bag w tym robót awaryjnych )
Przedmiot sprawy, sposób i termin załatwienia sprawy
- Uzyskanie pozwolenia na zajęcie drogi wewnętrznej celem prowadzenia robót ( w tym robót awaryjnych ) nie związanych z budową, przebudową, remontem, utrzymaniem i ochroną dróg w formie umowy cywilno – prawnej zgodnie z ustawą z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (jednolity tekst: Dz.U. z 2024 r., poz. 320), Ustawą z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami ( Dz.U. 2023 r. poz. 344 z późn.zm.)
Wniosek do pobrania
Podstawa prawna
- Ustawa o drogach publicznych (jednolity tekst: Dz.U. z 2024 r., poz. 320),
- Ustawą z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz.U. 2023 r. poz. 344 z późn.zm.),
- Zarządzenie Prezydenta Miasta Bytomia nr 291/ 2022 z dnia 06.07.2022r. (z późn. zm.),
- Kodeks Cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. z 2023 r. poz. 1610 z późn. zm.).
Wymagane dokumenty do wniosku dla robót planowanych
- plan sytuacyjny w skali 1:1000 z naniesioną trasą przebiegu planowanej powierzchni zajęcia drogi wewnętrznej,
- zatwierdzony projekt organizacji ruchu lub plan oznakowania ( zabezpieczenia) robót,
- pozwolenie na budowę lub zgłoszenie ( w szczególnych przypadkach ),
- warunki odtworzenia i przywrócenia pasa drogowego do poprzedniego stanu użyteczności wydane przez Dział Techniczny MZDiM Bytom ( jeżeli zostały wydane )
- harmonogram robót prowadzonych w pasie drogowym ( w przypadku etapowego prowadzenia robót ),
- kserokopia zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej lub KRS,
- oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa wraz z dowodem zapłaty należnej opłaty skarbowej,
- inne dokumenty wymagane odrębnymi przepisami na żądanie zarządu drogi.
Wymagane dokumenty do wniosku dla robót awaryjnych
- plan sytuacyjny z zaznaczeniem planowanej powierzchni zajęcia drogi wewnętrznej
- plan zabezpieczenia robót
- pozwolenie na budowę lub zgłoszenie ( w szczególnych przypadkach ),
- kserokopia zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej lub KRS,
- oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa wraz z dowodem zapłaty należnej opłaty skarbowej,
- inne dokumenty wymagane odrębnymi przepisami na żądanie zarządu drogi
Opłaty
- brak opłat za rozpatrzenie wniosku
- termin uiszczenia opłaty z tytułu zawarcia umowy dzierżawy jest określony w treści przedmiotowej umowy. Stawki opłat za dzierżawę dróg wewnętrznych ustalone zostały Zarządzeniem Prezydenta Miasta Bytomia nr 291/ 2022 z dnia 06.07.2022r. ( z późn. zm. )
Miejsce złożenia dokumentów
Wniosek wraz z załącznikami należy złożyć w sekretariacie Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów, 41-902 Bytom, ul. Smolenia 35 lub wysłać pocztą lub elektronicznie.
Ogólne zasady sposobu przyjmowania i załatwiania spraw w MZDiM.
Termin rozpatrzenia wniosku
Zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (jednolity tekst: Dz.U. z 2024 r. poz. 572) – do miesiąca, a w sprawie szczególnie skomplikowanej do dwóch miesięcy, chyba że przepisy szczególne określają inne terminy.
Sposób przekazywania informacji o załatwieniu sprawy
Odbiór osobisty lub pocztą - zgodnie z określonym we wniosku sposobem dostarczenia odpowiedzi.
Tryb odwoławczy
Zgodnie z przepisami kodeksu cywilnego..
Dodatkowych informacji udziela
Anna Prusakowska
pokój nr 222, tel. (32) 396 97 77