Sprawa
Wydawanie warunków technicznych przyłączeń do sieci kanalizacji deszczowej
Przedmiot sprawy i termin załatwienia sprawy
Od dnia 1 stycznia 2021 zarządcą infrastruktury służącej do odprowadzania wód opadowych i roztopowych jest Miejski Zarząd Dróg i Mostów w Bytomiu. Dla mieszkańców i inwestorów oznacza to, że takie sprawy jak zlecenie na wydanie warunków technicznych przyłączenia do sieci kanalizacji deszczowej, uzgodnienie projektu technicznego czy zlecenie nadzoru i odbioru końcowego przyłącza kanalizacyjnego deszczowego i/lub urządzeń kanalizacyjnych realizuje MZDiM. W celu załatwienia sprawy należy pobrać i zapoznać się z zamieszczoną poniżej procedurą określającą terminy i sposoby załatwienia sprawy:
Procedura do pobrania
- pdf PROCEDURA przyłączenia do sieci kanalizacji deszczowej (236 KB)
- pdf OBLICZANIE przewidywanej ilości wód opadowych lub roztopowych (130 KB)
Zlecenia do pobrania
- document ZLECENIE na wydanie warunków technicznych przyłączenia do kanalizacji deszczowej (56 KB)
- document ZLECENIE nadzoru i odbioru końcowego przyłącza (61 KB)
Dokumentacja powykonawcza:
Wszystkie wbudowane przewody, przyłącza oraz urządzenia kanalizacyjne podlegają obowiązkowo powykonawczej inwentaryzacji geodezyjnej sporządzonej przez uprawnionego geodetę oraz potwierdzenia przyjęcia do zasobów właściwego ośrodka dokumentacji geodezyjnej i kartograficznej
Dokumentacja inwentaryzacji powykonawczej musi zawierać mapy oraz szkice geodezyjne wraz ze współrzędnymi oraz karty studni kanalizacyjnych, zapisanych na nośniku informatycznym, stanowiącym kopię materiału przekazanego do ośrodka dokumentacji geodezyjnej i kartograficznej.
Obowiązkowo należy przekazać dokumentację cyfrową sporządzoną w formacie *.dwg/*.dxf lub .shp zgodnie z obowiązującymi standardami i strukturą, wynikającą z przepisów prawa.
Uzgodnienie projektu przyłącza kanalizacji deszczowej
Przed złożeniem do uzgodnienia projektu technicznego należy uzyskać decyzję/uzgodnienie na lokalizację urządzeń w pasie drogowym oraz zgodę na zajęcie nieruchomości leżących w pasie drogowym wraz z podaniem warunków technicznych realizacji inwestycji (dla celów projektowych). Uzyskane decyzje i uzgodnienia należy dołączyć do projektu technicznego przyłącza kanalizacji deszczowej w celu prawidłowego procedowania sprawy.
Wymagane dokumenty do wniosku
Zgodnie z procedurą przyłączenia do sieci kanalizacji deszczowej
Opłaty
- brak.
Miejsce złożenia dokumentów
Wniosek wraz z załącznikami należy złożyć w sekretariacie Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów, 41-902 Bytom, ul. Smolenia 35 lub wysłać pocztą.
Termin rozpatrzenia wniosku
Zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (jednolity tekst: Dz. U. z 2024 r., poz. 572 z późn. zm.) – do miesiąca, a w sprawie szczególnie skomplikowanej do dwóch miesięcy, chyba że przepisy szczególne określają inne terminy.
Sposób przekazywania informacji o załatwieniu sprawy
Zgodnie z procedurą przyłączenia do sieci kanalizacji deszczowej.
Dodatkowych informacji udziela
Rafał Górka
Artur Szyguła
pokój nr 217, tel. (32) 396 97 81, (32) 396 97 82, (32) 396 97 83