Sprawa
Lokalizowanie w pasie drogowym obiektów budowlanych lub urządzeń niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego oraz remont istniejących w pasie drogowym obiektów budowlanych lub urządzeń.
Przedmiot sprawy, sposób i termin załatwienia sprawy
W sprawie występują dwa tryby postępowania:
- Przebudowa sieci projektowana na nowej trasie, budowa sieci, przyłączy oraz obiektów budowlanych w pasie drogowym. Zezwolenie na lokalizację urządzeń i obiektów budowlanych w pasie drogowym wydaje się Inwestorowi:
- w przypadku dróg publicznych w formie decyzji administracyjnej zgodnie z art. 39 ust. 3 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (jednolity tekst: Dz.U. z 2024 r., poz. 320 z późn. zm.),
- w przypadku dróg wewnętrznych w formie pisemnego uzgodnienia.
- Remont lub przebudowa (w istniejącym śladzie), obiektów budowlanych lub urządzeń niezwiązanych z gospodarką drogową. Zezwolenie wydawane jest w formie pisemnego uzgodnienia.
Wniosek do pobrania
document WNIOSEK o wydanie zezwolenia na lokalizację urządzeń w pasie drogowym (129 KB)
UWAGA: W przypadku gdy inwestycja wymaga pozwolenia na budowę, przed jego uzyskaniem należy uzgodnić z zarządcą drogi projekt budowlany.
Podstawa prawna
Art. 38 i 39 ust. 3 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (jednolity tekst: Dz. U. z 2024 r., poz. 320 z późn. zm.).
Po uzyskaniu w/w decyzji lub uzgodnienia należy uzyskać zgodę na zajęcie nieruchomości leżących w pasie drogowym oraz wydanie warunków technicznych realizacji inwestycji
Wniosek do pobrania
Wymagane dokumenty do wniosku
- 2 egz. mapy zasadniczej (z nakładką ewidencyjną) w skali 1:500 lub 1:1000 z naniesioną lokalizacją urządzenia i ze wskazaniem miejsca przekopów kontrolnych,
- wypis z rejestru gruntów dotyczący działek leżących na trasie inwestycji,
- w przypadku pełnomocnictwa do akt należy dołączyć oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa wraz z dowodem zapłaty należnej opłaty skarbowej,
- inne dokumenty wymagane odrębnymi przepisami na żądanie zarządu drogi.
Opłaty
W przypadku pełnomocnictwa: opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa w wysokości 17zł do uiszczenia w kasie Urzędu Miejskiego lub przelewem na konto 60 1560 0013 0383 0201 0000 0001 GETIN Bank SA Oddział w Bytomiu
Miejsce złożenia dokumentów
Wniosek wraz z załącznikami należy złożyć w sekretariacie Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów, 41-902 Bytom, ul. Smolenia 35 lub wysłać pocztą.
Termin rozpatrzenia wniosku
Zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (jednolity tekst: Dz. U. z 2024 r., poz. 572 z późn. zm.) – do miesiąca, a w sprawie szczególnie skomplikowanej do dwóch miesięcy, chyba że przepisy szczególne określają inne terminy.
Sposób przekazywania informacji o załatwieniu sprawy
Odbiór osobisty lub pocztą - zgodnie z określonym we wniosku sposobem dostarczenia odpowiedzi.
Tryb odwoławczy
W przypadku decyzji wydanej na podstawie art. 39 ust. 3 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych stronie przysługuje prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Katowicach, za pośrednictwem Dyrektora Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów w Bytomiu, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.
Dodatkowych informacji udziela
Patrycja Dziuba
Aleksandra Nierle
Agnieszka Musioł
Agnieszka Seidel
pokój nr 215, tel. (32) 396 97 45