Informujemy, że możesz złożyć do nas wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej.

 

Kto może ubiegać się o zapewnienia dostępności architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej
1. Każdy, bez konieczności wykazania interesu prawnego lub faktycznego, ma prawo poinformować podmiot publiczny o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej. Taka forma zgłoszenia ma wyłącznie charakter informacyjny.
2. Osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy, po wykazaniu interesu faktycznego, ma prawo wystąpić z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej.

 

Wniosek o zapewnienie dostępności powinien zawierać
1. dane kontaktowe wnioskodawcy,
2. wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w
zakresie, architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym,
3. wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą,
4. wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności.


Termin realizacji
Niezwłocznie - nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku. Jeżeli zapewnienie dostępności, w zakresie określonym we wniosku, nie jest możliwe w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku, to Miejski
Zarząd Dróg i Mostów niezwłocznie powiadamia wnioskodawcę o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności, nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności.
W przypadku braku możliwości zapewnienia dostępności w zakresie określonym we wniosku, Miejski Zarząd Dróg i Mostów powinien zaproponować rozwiązanie alternatywne oraz dołączyć uzasadnienie.


Złożenie wniosku
Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej lub  informacyjno-komunikacyjnej można:
1. Wypełnić i wysłać na adres:
Miejski Zarząd Dróg i Mostów w Bytomiu, ul. Smolenia 35, 41-902 Bytom.
2. Złożyć osobiście w sekretariacie Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów w
Bytomiu przy ul. Smolenia 35 od poniedziałku do piątku w godz. 7:15 - 15:15.
3. Wysłać drogą elektroniczną na adres poczty elektronicznej wskazany na stronie internetowej: sekretariat@mzdim.bytom.pl lub na adres koordynatora ds. dostępności koordynator.dostepnosci@mzdim.bytom.pl

4. Wysłać drogą elektroniczną przez e-PUAP na adres skrytkib/MZDiM-Bytom/SkrytkaESP


Tryb odwoławczy
Jeżeli Miejski Zarząd Dróg i Mostów nie zapewni wnioskodawcy dostępności:
1. w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku (podstawowe załatwienie sprawy),
2. w terminie 2 miesięcy od dnia złożenia wniosku (w terminie wydłużonym),
3. z powodów określonych w zawiadomieniu o braku możliwości zapewnienia dostępności. Wnioskodawca ma prawo do złożenia skargi na brak dostępności/ Termin na wniesienie skargi to 30 dni - w pierwszym i drugim przypadku, liczony od upłynięcia terminów, natomiast w trzecim przypadku termin ten liczony jest od dnia otrzymania zawiadomienia.


Podstawa prawna
Ustawa z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.


Wniosek z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej

W razie stwierdzenia braku dostępności cyfrowej stron internetowych Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów, każda osoba może:
1. poinformować o braku dostępności,
2. złożyć wniosek o zapewnienie dostępności,
3. złożyć skargę na brak zapewnienia dostępności.


Wniosek o zapewnienie dostępności powinien zawierać
1. dane kontaktowe wnioskodawcy,
2. wskazanie strony internetowej i jej elementów, które powinny być dostępne,
3. wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą,
4. wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy.


Termin realizacji
Niezwłocznie - nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności. Jeżeli zapewnienie dostępności, w zakresie określonym we wniosku nie jest możliwie w terminie 7 dni to podmiot publiczny niezwłocznie powiadamia wnioskodawcę o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin, nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku. W przypadku braku możliwości zapewnienia dostępności w zakresie określonym we wniosku Miejski Zarząd Dróg i Mostów musi zaproponować rozwiązanie alternatywne oraz dołączyć uzasadnienie.

 

Złożenie wniosku
Wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej można:
1. Wypełnić i wysłać na adres:
Miejski Zarząd Dróg i Mostów w Bytomiu, ul. Smolenia 35, 41-902 Bytom.
2. Złożyć osobiście w sekretariacie Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów w Bytomiu przy ul. Smolenia 35 od poniedziałku do piątku w godz. 7:15 - 15:15.
3. Wysłać drogą elektroniczną na adres poczty elektronicznej wskazany na stronie internetowej: sekretariat@mzdim.bytom.pl lub na adres koordynatora ds. dostępności: koordynator.dostepnosci@mzdim.bytom.pl
4. Wysłać drogą elektroniczną przez e-PUAP na adres skrytki /MZDiM-Bytom/SkrytkaESP

 

Tryb odwoławczy
Jeżeli Miejski Zarząd Dróg i Mostów nie zapewni wnioskodawcy dostępności:
1. w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku (podstawowe załatwieniesprawy),
2. w terminie 2 miesięcy od dnia złożenia wniosku (w terminie wydłużonym),
3. z powodów określonych w zawiadomieniu o braku możliwości zapewnieniadostępności,
4. w przypadku odmowy skorzystania z alternatywnego sposobu dostępu.Wnioskodawca ma prawo do złożenia skargi do Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów w Bytomiu. Termin na wniesienie skargi wynosi 30 dni - zarówno w pierwszym jak i drugim przypadku liczony od upłynięcia terminów. W trzecim i czwartym przypadku termin ten liczony jest od dnia otrzymania zawiadomienia.

 

Podstawa prawna
Ustawa z dnia 4 kwietnia 2019 roku o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

 

pdf Formularz wniosku o zapewnienie dostępności (160 KB)

pdf Informacja o braku dostępności (52 KB)