Sprawa
Dzierżawa drogi wewnętrznej w celu umieszczenia reklamy.
Przedmiot sprawy, sposób i termin załatwienia sprawy
- Uzyskanie pozwolenia na zajęcie drogi wewnętrznej na prawach wyłączności celem umieszczenia reklamy nie związanej z budową, przebudową, remontem, utrzymaniem i ochroną dróg w formie umowy cywilno – prawnej zgodnie z ustawą z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (jednolity tekst: Dz.U. z 2024 r., poz. 320),
- Ustawą z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami ( Dz.U. 2023 r. poz. 344 z późn.zm. )
Wniosek do pobrania
document WNIOSEK o dzierżawę drogi wewnętrznej w celu umieszczenia reklamy (67 KB)
Podstawa prawna
- Ustawa o drogach publicznych (jednolity tekst: Dz.U. z 2024 r., poz. 320),
- Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami ( Dz.U. 2023 r. poz. 344 z późn.zm.),
- Zarządzenie Prezydenta Miasta Bytomia nr 291/ 2022 z dnia 06.07.2022r. ( z późn. zm.),
- Kodeks Cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. z 2023 r. poz. 1610 z późn. zm.),
- Uchwała nr LXXIII/931/23 Rady Miejskiej w Bytomiu z dnia 30 stycznia 2023 r. w sprawie ustalenia zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń w Bytomiu.
Wymagane dokumenty do wniosku
- plan sytuacyjny w skali 1:1000 z naniesioną trasą przebiegu planowanej powierzchni zajęcia drogi wewnętrznej,
- opinia Wydziału Architektury ( Plastyka Miejskiego ) dotycząca grafiki i lokalizacji wnioskowanej reklamy,
- opinia Działu Inżynierii Ruchu Drogowego MZDiM Bytom dotycząca lokalizacji wnioskowanej reklamy,
- pozwolenie na budowę lub zgłoszenie ( w szczególnych przypadkach ),
- warunki odtworzenia i przywrócenia pasa drogowego do poprzedniego stanu użyteczności wydane przez Dział Techniczny MZDiM Bytom ( jeżeli zostały wydane )
- harmonogram robót prowadzonych w pasie drogowym ( w przypadku etapowego prowadzenia robót ),
- kserokopia zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej lub KRS,
- oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa wraz z dowodem zapłaty należnej opłaty skarbowej,
- kopia zawiadomienia właściwego organu wyborczego o utworzeniu komitetu wyborczego oraz kopia postanowienia wydanego przez właściwy organ wyborczy o przyjęciu zawiadomienia,
- inne dokumenty wymagane odrębnymi przepisami na żądanie zarządu drogi.
Opłaty
- brak opłat za rozpatrzenie wniosku
- termin uiszczenia opłaty z tytułu zawarcia umowy dzierżawy jest określony w treści przedmiotowej umowy. Stawki opłat za dzierżawę dróg wewnętrznych ustalone zostały Zarządzeniem Prezydenta Miasta Bytomia nr 291/ 2022 z dnia 06.07.2022r. ( z późn. zm. )
Miejsce złożenia dokumentów
Wniosek wraz z załącznikami należy złożyć w sekretariacie Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów, 41-902 Bytom, ul. Smolenia 35 lub wysłać pocztą lub elektronicznie.
Ogólne zasady sposobu przyjmowania i załatwiania spraw w MZDiM.
Termin rozpatrzenia wniosku
Zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (jednolity tekst: Dz.U. z 2024 r. poz. 572) – do miesiąca, a w sprawie szczególnie skomplikowanej do dwóch miesięcy, chyba że przepisy szczególne określają inne terminy.
Sposób przekazywania informacji o załatwieniu sprawy
Odbiór osobisty lub pocztą - zgodnie z określonym we wniosku sposobem dostarczenia odpowiedzi.
Tryb odwoławczy
Zgodnie z przepisami kodeksu cywilnego.
Dodatkowych informacji udziela
Anna Prusakowska
pokój nr 222, tel. (32) 396 97 79
Sprawa
Dzierżawa drogi wewnętrznej na prawach wyłączności w celach m.in. handlowo – usługowych.
Przedmiot sprawy, sposób i termin załatwienia sprawy
- Uzyskanie pozwolenia na zajęcie drogi wewnętrznej na prawach wyłączności celem m.in. prowadzenia działalności handlowo – usługowej itp. nie związanej z budową, przebudową, remontem, utrzymaniem i ochroną dróg w formie umowy cywilno – prawnej zgodnie z ustawą z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (jednolity tekst: Dz.U. z 2024 r., poz. 320),
- Ustawą z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami ( Dz.U. 2023 r. poz. 344 z późn.zm. )
Wniosek do pobrania
document WNIOSEK o dzierżawę drogi wewnętrznej na wyłączność (działalność handlowo-usługowa) (90 KB)
Podstawa prawna
- Ustawa o drogach publicznych (jednolity tekst: Dz.U. z 2024r., poz. 320),
- Ustawą z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami ( Dz.U. 2023 r. poz. 344 z późn.zm.),
- Zarządzenie Prezydenta Miasta Bytomia nr 291/ 2022 z dnia 06.07.2022r. ( z późn. zm.),
- Kodeks Cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. z 2023 r. poz. 1610 z późn. zm.),
- Uchwała nr LXXIII/931/23 Rady Miejskiej w Bytomiu z dnia 30 stycznia 2023 r. w sprawie ustalenia zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń w Bytomiu.
Wymagane dokumenty do wniosku:
- plan sytuacyjny w skali 1:1000 z naniesioną trasą przebiegu planowanej powierzchni zajęcia drogi wewnętrznej,
- zatwierdzony projekt organizacji ruchu lub plan oznakowania ( zabezpieczenia) robót,
- opinia Wydziału Architektury ( Plastyka Miejskiego ) dotycząca estetyki i lokalizacji wnioskowanego obiektu/ kiosku/ stoiska/kawiarenki,
- pozwolenie na budowę lub zgłoszenie ( w szczególnych przypadkach ),
- pozytywna opinia wydana przez Dział Inżynierii Ruchu MZDiM Bytom,
- warunki odtworzenia i przywrócenia pasa drogowego do poprzedniego stanu użyteczności wydane przez Dział Techniczny MZDiM Bytom ( jeżeli zostały wydane )
- harmonogram robót prowadzonych w pasie drogowym ( w przypadku etapowego prowadzenia robót ),
- kserokopia zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej lub KRS,
- oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa wraz z dowodem zapłaty należnej opłaty skarbowej,
- inne dokumenty wymagane odrębnymi przepisami na żądanie zarządu drogi.
Opłaty
- brak opłat za rozpatrzenie wniosku
- termin uiszczenia opłaty z tytułu zawarcia umowy dzierżawy jest określony w treści przedmiotowej umowy. Stawki opłat za dzierżawę dróg wewnętrznych ustalone zostały Zarządzeniem Prezydenta Miasta Bytomia nr 291/ 2022 z dnia 06.07.2022r. ( z późn. zm. )
Miejsce złożenia dokumentów
Wniosek wraz z załącznikami należy złożyć w sekretariacie Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów, 41-902 Bytom, ul. Smolenia 35 lub wysłać pocztą lub elektronicznie.
Ogólne zasady sposobu przyjmowania i załatwiania spraw w MZDiM.
Termin rozpatrzenia wniosku
Zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (jednolity tekst: Dz.U. z 2024 r. poz. 572) – do miesiąca, a w sprawie szczególnie skomplikowanej do dwóch miesięcy, chyba że przepisy szczególne określają inne terminy.
Sposób przekazywania informacji o załatwieniu sprawy
Odbiór osobisty lub pocztą - zgodnie z określonym we wniosku sposobem dostarczenia odpowiedzi.
Tryb odwoławczy
Zgodnie z przepisami kodeksu cywilnego.
Dodatkowych informacji udziela
Anna Prusakowska
pokój nr 222, tel. (32) 396 97 77
Sprawa
Dzierżawa drogi wewnętrznej w celu prowadzenia robót bez naruszenia nawierzchni (rusztowanie, wygrodzenie, kontener, big- bag w tym robót awaryjnych )
Przedmiot sprawy, sposób i termin załatwienia sprawy
- Uzyskanie pozwolenia na zajęcie drogi wewnętrznej celem prowadzenia robót ( w tym robót awaryjnych ) nie związanych z budową, przebudową, remontem, utrzymaniem i ochroną dróg w formie umowy cywilno – prawnej zgodnie z ustawą z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (jednolity tekst: Dz.U. z 2024 r., poz. 320), Ustawą z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami ( Dz.U. 2023 r. poz. 344 z późn.zm.)
Wniosek do pobrania
Podstawa prawna
- Ustawa o drogach publicznych (jednolity tekst: Dz.U. z 2024 r., poz. 320),
- Ustawą z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz.U. 2023 r. poz. 344 z późn.zm.),
- Zarządzenie Prezydenta Miasta Bytomia nr 291/ 2022 z dnia 06.07.2022r. (z późn. zm.),
- Kodeks Cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. z 2023 r. poz. 1610 z późn. zm.).
Wymagane dokumenty do wniosku dla robót planowanych
- plan sytuacyjny w skali 1:1000 z naniesioną trasą przebiegu planowanej powierzchni zajęcia drogi wewnętrznej,
- zatwierdzony projekt organizacji ruchu lub plan oznakowania ( zabezpieczenia) robót,
- pozwolenie na budowę lub zgłoszenie ( w szczególnych przypadkach ),
- warunki odtworzenia i przywrócenia pasa drogowego do poprzedniego stanu użyteczności wydane przez Dział Techniczny MZDiM Bytom ( jeżeli zostały wydane )
- harmonogram robót prowadzonych w pasie drogowym ( w przypadku etapowego prowadzenia robót ),
- kserokopia zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej lub KRS,
- oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa wraz z dowodem zapłaty należnej opłaty skarbowej,
- inne dokumenty wymagane odrębnymi przepisami na żądanie zarządu drogi.
Wymagane dokumenty do wniosku dla robót awaryjnych
- plan sytuacyjny z zaznaczeniem planowanej powierzchni zajęcia drogi wewnętrznej
- plan zabezpieczenia robót
- pozwolenie na budowę lub zgłoszenie ( w szczególnych przypadkach ),
- kserokopia zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej lub KRS,
- oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa wraz z dowodem zapłaty należnej opłaty skarbowej,
- inne dokumenty wymagane odrębnymi przepisami na żądanie zarządu drogi
Opłaty
- brak opłat za rozpatrzenie wniosku
- termin uiszczenia opłaty z tytułu zawarcia umowy dzierżawy jest określony w treści przedmiotowej umowy. Stawki opłat za dzierżawę dróg wewnętrznych ustalone zostały Zarządzeniem Prezydenta Miasta Bytomia nr 291/ 2022 z dnia 06.07.2022r. ( z późn. zm. )
Miejsce złożenia dokumentów
Wniosek wraz z załącznikami należy złożyć w sekretariacie Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów, 41-902 Bytom, ul. Smolenia 35 lub wysłać pocztą lub elektronicznie.
Ogólne zasady sposobu przyjmowania i załatwiania spraw w MZDiM.
Termin rozpatrzenia wniosku
Zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (jednolity tekst: Dz.U. z 2024 r. poz. 572) – do miesiąca, a w sprawie szczególnie skomplikowanej do dwóch miesięcy, chyba że przepisy szczególne określają inne terminy.
Sposób przekazywania informacji o załatwieniu sprawy
Odbiór osobisty lub pocztą - zgodnie z określonym we wniosku sposobem dostarczenia odpowiedzi.
Tryb odwoławczy
Zgodnie z przepisami kodeksu cywilnego..
Dodatkowych informacji udziela
Anna Prusakowska
pokój nr 222, tel. (32) 396 97 77
Sprawa
Dzierżawa drogi wewnętrznej w celu prowadzenia robót z naruszeniem nawierzchni (w tym robót awaryjnych) oraz dzierżawa drogi wewnętrznej w celu umieszczenia urządzeń
Przedmiot sprawy, sposób i termin załatwienia sprawy
- Uzyskanie pozwolenia na zajęcie drogi wewnętrznej celem prowadzenia robót (w tym robót awaryjnych) nie związanych z budową, przebudową, remontem, utrzymaniem i ochroną dróg w formie umowy cywilno – prawnej zgodnie z ustawą z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (jednolity tekst: Dz.U. z 2024 r., poz. 320), Ustawą z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz.U. 2023 r. poz. 344 z późn.zm.)
- Uzyskanie pozwolenia na zajęcie drogi wewnętrznej celem umieszczenia urządzeń w formie w formie umowy cywilno – prawnej zgodnie z ustawą z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (jednolity tekst: Dz.U. z 2024 r., poz. 320), Ustawą z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz.U. 2023 r. poz. 344 z późn.zm.)
Wniosek do pobrania
Podstawa prawna
- Ustawa o drogach publicznych (jednolity tekst: Dz.U. z 2024 r., poz. 320),
- Ustawą z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz.U. 2023 r. poz. 344 z późn.zm.),
- Zarządzenie Prezydenta Miasta Bytomia nr 291/ 2022 z dnia 06.07.2022r. (z późn. zm.),
- Kodeks Cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. z 2023 r. poz. 1610 z późn. zm.).
Wymagane dokumenty do wniosku dla robót planowanych
- plan sytuacyjny w skali 1:1000 z naniesioną trasą przebiegu planowanej powierzchni zajęcia drogi wewnętrznej,
- zatwierdzony projekt organizacji ruchu lub plan oznakowania ( zabezpieczenia) robót,
- pozwolenie na budowę lub zgłoszenie ( w szczególnych przypadkach ),
- warunki odtworzenia i przywrócenia pasa drogowego do poprzedniego stanu użyteczności wydane przez Dział Techniczny MZDiM Bytom,
- harmonogram robót prowadzonych w pasie drogowym ( w przypadku etapowego prowadzenia robót ),
- kserokopia zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej lub KRS,
- oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa wraz z dowodem zapłaty należnej opłaty skarbowej,
- inne dokumenty wymagane odrębnymi przepisami na żądanie zarządu drogi.
Wymagane dokumenty do wniosku dla robót awaryjnych
- plan sytuacyjny z zaznaczeniem planowanej powierzchni zajęcia drogi wewnętrznej
- plan zabezpieczenia robót
- pozwolenie na budowę lub zgłoszenie ( w szczególnych przypadkach ),
- kserokopia zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej lub KRS,
- oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa wraz z dowodem zapłaty należnej opłaty skarbowej,
- inne dokumenty wymagane odrębnymi przepisami na żądanie zarządu drogi
Opłaty
- brak opłat za rozpatrzenie wniosku
- termin uiszczenia opłaty z tytułu zawarcia umowy dzierżawy jest określony w treści przedmiotowej umowy. Stawki opłat za dzierżawę dróg wewnętrznych ustalone zostały Zarządzeniem Prezydenta Miasta Bytomia nr 291/ 2022 z dnia 06.07.2022r. ( z późn. zm. )
Miejsce złożenia dokumentów
Wniosek wraz z załącznikami należy złożyć w sekretariacie Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów, 41-902 Bytom, ul. Smolenia 35 lub wysłać pocztą lub elektronicznie.
Ogólne zasady sposobu przyjmowania i załatwiania spraw w MZDiM.
Termin rozpatrzenia wniosku
Zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (jednolity tekst: Dz.U. z 2024 r. poz. 572) – do miesiąca, a w sprawie szczególnie skomplikowanej do dwóch miesięcy, chyba że przepisy szczególne określają inne terminy.
Sposób przekazywania informacji o załatwieniu sprawy
Odbiór osobisty lub pocztą - zgodnie z określonym we wniosku sposobem dostarczenia odpowiedzi.
Tryb odwoławczy
Zgodnie z przepisami kodeksu cywilnego..
Dodatkowych informacji udziela
Anna Prusakowska
pokój nr 222, tel. (32) 396 97 77
Sprawa
Zajęcie pasa drogowego w celu prowadzenia robót bez naruszenia nawierzchni (w tym w tym ustawienie rusztowania, kontenera, worka big-bag, wygrodzenia, awaryjne zajęcie pasa drogowego)
Przedmiot sprawy, sposób i termin załatwienia sprawy
- Uzyskanie pozwolenia na zajęcie pasa drogowego celem prowadzenia robót ( w tym robót awaryjnych ) nie związanych z budową, przebudową, remontem, utrzymaniem i ochroną dróg w formie decyzji administracyjnej zgodnie z ustawą z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (jednolity tekst: Dz.U. z 2024 r., poz. 320).
Wniosek do pobrania
document WNIOSEK o wydanie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego (bez naruszenia nawierzchni) (37 KB)
Podstawa prawna
- Ustawa o drogach publicznych z dnia 21 marca 1985 r. (jednolity tekst: Dz.U. z 2024 r., poz. 320)
- Kodeks Postępowania Administracyjnego t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 572
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 1 czerwca 2004 r. w sprawie określenia warunków udzielania zezwoleń na zajęcie pasa drogowego (Dz.U. z 2016r. poz. 1264)
- Uchwała XXVI/376/ 04 Rady Miejskiej w Bytomiu z dnia 26.05.2004 r. ( z późn. zm. )
Wymagane dokumenty do wniosku dla robót planowanych
- plan sytuacyjny w skali 1:1000 z naniesioną trasą przebiegu planowanej powierzchni zajęcia pasa drogowego,
- zatwierdzony projekt organizacji ruchu lub plan oznakowania ( zabezpieczenia) robót,
- pozwolenie na budowę lub zgłoszenie ( w szczególnych przypadkach ),
- warunki odtworzenia i przywrócenia pasa drogowego do poprzedniego stanu użyteczności wydane przez Dział Techniczny MZDiM Bytom ( jeśli zostały wydane ),
- harmonogram robót prowadzonych w pasie drogowym ( w przypadku etapowego prowadzenia robót ),
- kserokopia zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej lub KRS,
- oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa wraz z dowodem zapłaty należnej opłaty skarbowej,
- inne dokumenty wymagane odrębnymi przepisami na żądanie zarządu drogi.
Wymagane dokumenty do wniosku dla robót awaryjnych
- plan sytuacyjny z zaznaczeniem planowanej powierzchni zajęcia pasa drogowego
- plan zabezpieczenia robót
- pozwolenie na budowę lub zgłoszenie ( w szczególnych przypadkach ),
- kserokopia zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej lub KRS,
- oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa wraz z dowodem zapłaty należnej opłaty skarbowej,
- inne dokumenty wymagane odrębnymi przepisami na żądanie zarządu drogi
Opłaty
- w przypadku pełnomocnictwa: opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa w wysokości 17zł do uiszczenia w kasie Urzędu Miejskiego lub przelewem na konto 60 1560 0013 0383 0201 0000 0001 VeloBank S.A. Oddział w Bytomiu
- brak opłat za rozpatrzenie wniosku
- termin uiszczenia opłaty za zajęcie pasa drogowego wynosi 14 dni od dnia, w którym decyzja ustalająca ich wysokość stała się ostateczna ( art.40 ust.13 ustawy o drogach publicznych ) . Stawki opłat za zajęcie pasa drogowego ustalone zostały Uchwałą Nr XXVI/376/04 Rady Miejskiej w Bytomiu z dnia 26 maja 2004 r. ( z późn. zm. )
Miejsce złożenia dokumentów
Wniosek wraz z załącznikami należy złożyć w sekretariacie Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów, 41-902 Bytom, ul. Smolenia 35 lub wysłać pocztą lub elektronicznie.
Ogólne zasady sposobu przyjmowania i załatwiania spraw w MZDiM.
Termin rozpatrzenia wniosku
Zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (jednolity tekst: Dz.U. z 2024 r. poz. 572) – do miesiąca, a w sprawie szczególnie skomplikowanej do dwóch miesięcy, chyba że przepisy szczególne określają inne terminy.
Sposób przekazywania informacji o załatwieniu sprawy
Odbiór osobisty lub pocztą - zgodnie z określonym we wniosku sposobem dostarczenia odpowiedzi.
Tryb odwoławczy
W przypadku decyzji wydanej na podstawie art. 39 ust. 3 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych stronie przysługuje prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Katowicach, za pośrednictwem Dyrektora Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów w Bytomiu, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.
Dodatkowych informacji udziela
Elżbieta Jürgens
Katarzyna Falfasińska
Zuzanna Piotrowska
pokój nr 222, tel. (32) 396 97 75
Sprawa
Zajęcie pasa drogowego na prawach wyłączności w celu m.in. prowadzenia działalności handlowej/ usługowej w pasie drogowym
Przedmiot sprawy, sposób i termin załatwienia sprawy
Uzyskanie pozwolenia na zajęcie pasa drogowego na prawach wyłączności w celu prowadzenia działalności handlowej/ usługowej w pasie drogowym w formie decyzji administracyjnej zgodnie z ustawą z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (jednolity tekst: Dz.U. z 2024 r., poz. 320).
Wniosek do pobrania
Podstawa prawna
- Ustawa o drogach publicznych z dnia 21 marca 1985 r. (jednolity tekst: Dz.U. z 2024 r., poz. 320),
- Kodeks Postępowania Administracyjnego t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 572,
- Uchwała XXVI/376/ 04 Rady Miejskiej w Bytomiu z dnia 26.05.2004 r. (z późn. zm.),
- Uchwała nr LXXIII/931/23 Rady Miejskiej w Bytomiu z dnia 30 stycznia 2023 r. w sprawie ustalenia zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń w Bytomiu.
Wymagane dokumenty do wniosku
- plan sytuacyjny w skali 1:1000 lub 1:500 z zaznaczeniem granic i podaniem wymiarów planowanej powierzchni zajęcia pasa drogowego,
- plan zagospodarowania terenu, wizualizacja i opis wyposażenia obiektu/ kawiarenki/ kiosku/ straganu ( prospekt, zdjęcia ),
- pozytywna opinia Wydziału Architektury ( Plastyka Miejskiego ) dotycząca zagospodarowania terenu i wyposażenia obiektu/ kawiarenki/ stoiska/ kiosku,
- opinia Działu Inżynierii Ruchu Drogowego MZDiM Bytom dotycząca umieszczenia obiektu/ stoiska/ kawiarenki/ kiosku w wnioskowanej lokalizacji,
- kserokopia zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej lub KRS,
- oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa wraz z dowodem zapłaty należnej opłaty skarbowej,
- inne dokumenty wymagane odrębnymi przepisami na żądanie zarządu drogi.
Opłaty
- w przypadku pełnomocnictwa: opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa w wysokości 17zł do uiszczenia w kasie Urzędu Miejskiego lub przelewem na konto 60 1560 0013 0383 0201 0000 0001 VeloBank S.A. Oddział w Bytomiu
- brak opłat za rozpatrzenie wniosku
- termin uiszczenia opłaty za zajęcie pasa drogowego wynosi 14 dni od dnia, w którym decyzja ustalająca ich wysokość stała się ostateczna ( art.40 ust.13 ustawy o drogach publicznych ) . Stawki opłat za zajęcie pasa drogowego ustalone zostały Uchwałą Nr XXVI/376/04 Rady Miejskiej w Bytomiu z dnia 26 maja 2004 r. ( z późn. zm. )
Miejsce złożenia dokumentów
Wniosek wraz z załącznikami należy złożyć w sekretariacie Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów, 41-902 Bytom, ul. Smolenia 35 lub wysłać pocztą lub elektronicznie.
Ogólne zasady sposobu przyjmowania i załatwiania spraw w MZDiM.
Termin rozpatrzenia wniosku
Zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (jednolity tekst: Dz.U. z 2024 r. poz. 572) – do miesiąca, a w sprawie szczególnie skomplikowanej do dwóch miesięcy, chyba że przepisy szczególne określają inne terminy.
Sposób przekazywania informacji o załatwieniu sprawy
Odbiór osobisty lub pocztą - zgodnie z określonym we wniosku sposobem dostarczenia odpowiedzi.
Tryb odwoławczy
W przypadku decyzji wydanej na podstawie art. 39 ust. 3 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych stronie przysługuje prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Katowicach, za pośrednictwem Dyrektora Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów w Bytomiu, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.
Dodatkowych informacji udziela
Katarzyna Falfasińska
pokój nr 222, tel. (32) 396 97 29
Zuzanna Piotrowska
pokój nr 222, tel. (32) 396 97 79
Iwona Żółcik (w zakresie letnich kawiarenek)
pokój nr 222, tel. (32) 396 97 79
Sprawa
Zajęcie pasa drogowego w celu ustawienia lub zawieszenia reklamy w pasie drogowym
Przedmiot sprawy, sposób i termin załatwienia sprawy
- Uzyskanie pozwolenia na zajęcie pasa drogowego w celu ustawienia lub zawieszenia reklamy w pasie drogowym w formie decyzji administracyjnej zgodnie z ustawą z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (jednolity tekst: Dz.U. z 2024 r., poz. 320).
Wniosek do pobrania
document WNIOSEK o wydanie zezwolenia na ustawienie reklamy w pasie drogowym (50 KB)
document WNIOSEK o wydanie zezwolenia na zawieszenie reklamy w pasie drogowym (49 KB)
Podstawa prawna
- Ustawa o drogach publicznych z dnia 21 marca 1985 r. (jednolity tekst: Dz.U. z 2024 r., poz. 320),
- Kodeks Postępowania Administracyjnego t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 572,
- Uchwała XXVI/376/ 04 Rady Miejskiej w Bytomiu z dnia 26.05.2004 r. ( z późn. zm.),
- Uchwała nr LXXIII/931/23 Rady Miejskiej w Bytomiu z dnia 30 stycznia 2023 r. w sprawie ustalenia zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń w Bytomiu.
Wymagane dokumenty do wniosku
- plan sytuacyjny w skali 1:1000 z zaznaczeniem miejsca reklamy, nr działki (zdjęcie),
- opinia z Wydziału Architektury Urzędu Miejskiego w Bytomiu dot.: grafiki i lokalizacji wnioskowanej reklamy,
- opinia Działu Inżynierii Ruchu Drogowego w MZDiM Bytom dot.: lokalizacji tablicy reklamowej, wymiarów, sposobu montażu, grafiki/ wizualizacji,
- kserokopia zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej lub KRS, , a w przypadku materiałów/reklam wyborczych - kopia zawiadomienia właściwego organu wyborczego o utworzeniu komitetu wyborczego oraz kopia postanowienia wydanego przez właściwy organ wyborczy o przyjęciu zawiadomienia,
- pisemna zgoda właściciela urządzeń energetycznych, telekomunikacyjnych i in. zlokalizowanych w pasie drogowym (w przypadku wnioskowania o wydanie zezwolenia na wykorzystanie infrastruktury pasa drogowego),
- oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa wraz z dowodem zapłaty należnej opłaty skarbowej, a w przypadku umieszczania materiałów wyborczych: pełnomocnictwo udzielone przez komitet wyborczy osoby składającej wniosek – może to być pełnomocnik finansowy komitetu wyborczego bądź osoba posiadająca pełnomocnictwo zarówno komitetu wyborczego, jak i upoważnienie pełnomocnika finansowego do zaciągania zobowiązań finansowych. W przypadku, gdy wniosek będzie podpisany przez inną osobę niż pełnomocnik finansowy – pisemna zgoda pełnomocnika finansowego na zaciągnięcie zobowiązania finansowego w postaci opłaty za zajęcie pasa drogowego z tytułu umieszczenia plakatów wyborczych,
- inne dokumenty wymagane odrębnymi przepisami na żądanie zarządu drogi.
Opłaty
- w przypadku pełnomocnictwa: opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa w wysokości 17zł do uiszczenia w kasie Urzędu Miejskiego lub przelewem na konto 60 1560 0013 0383 0201 0000 0001 VeloBank S.A. Oddział w Bytomiu
- brak opłat za rozpatrzenie wniosku
- termin uiszczenia opłaty za zajęcie pasa drogowego wynosi 14 dni od dnia, w którym decyzja ustalająca ich wysokość stała się ostateczna ( art.40 ust.13 ustawy o drogach publicznych ) . Stawki opłat za zajęcie pasa drogowego ustalone zostały Uchwałą Nr XXVI/376/04 Rady Miejskiej w Bytomiu z dnia 26 maja 2004 r. ( z późn. zm. )
Miejsce złożenia dokumentów
Wniosek wraz z załącznikami należy złożyć w sekretariacie Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów, 41-902 Bytom, ul. Smolenia 35 lub wysłać pocztą lub elektronicznie.
Ogólne zasady sposobu przyjmowania i załatwiania spraw w MZDiM.
Termin rozpatrzenia wniosku
Zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (jednolity tekst: Dz.U. z 2024 r. poz. 572) – do miesiąca, a w sprawie szczególnie skomplikowanej do dwóch miesięcy, chyba że przepisy szczególne określają inne terminy.
Sposób przekazywania informacji o załatwieniu sprawy
Odbiór osobisty lub pocztą - zgodnie z określonym we wniosku sposobem dostarczenia odpowiedzi.
Tryb odwoławczy
W przypadku decyzji wydanej na podstawie art. 39 ust. 3 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych stronie przysługuje prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Katowicach, za pośrednictwem Dyrektora Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów
w Bytomiu, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.
Dodatkowych informacji udziela
Anna Prusakowska
pokój nr 222, tel. (32) 396 97 77
Sprawa
Zajęcie pasa drogowego w celu prowadzenia robót z naruszeniem nawierzchni (w tym roboty awaryjne) oraz zajęcie pasa drogowego w celu umieszczenia urządzeń.
Przedmiot sprawy, sposób i termin załatwienia sprawy
- Uzyskanie pozwolenia na zajęcie pasa drogowego celem prowadzenia robót ( w tym robót awaryjnych ) nie związanych z budową, przebudową, remontem, utrzymaniem i ochroną dróg w formie decyzji administracyjnej zgodnie z ustawą z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (jednolity tekst: Dz.U. z 2024 r., poz. 320),
- Uzyskanie pozwolenia na zajęcie pasa drogowego celem umieszczenia urządzeń w pasie drogowym w formie decyzji administracyjnej zgodnie z ustawą z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (jednolity tekst: Dz.U. z 2024 r., poz. 320).
Wniosek do pobrania
document WNIOSEK o wydanie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego (z naruszeniem nawierzchni) (150 KB)
document WNIOSEK o wydanie zezwolenia na umieszczenie urządzeń w pasie drogowym (63 KB)
Podstawa prawna
- Ustawa o drogach publicznych z dnia 21 marca 1985 r. (jednolity tekst: Dz.U. z 2024 r., poz. 320),
- Kodeks Postępowania Administracyjnego t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 572,
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 1 czerwca 2004 r. w sprawie określenia warunków udzielania zezwoleń na zajęcie pasa drogowego (Dz.U. z 2016r. poz. 1264),
- Uchwała XXVI/376/ 04 Rady Miejskiej w Bytomiu z dnia 26.05.2004 r. (z późn. zm.).
Wymagane dokumenty do wniosku dla robót planowanych
- plan sytuacyjny w skali 1:1000 z naniesioną trasą przebiegu planowanej powierzchni zajęcia pasa drogowego,
- zatwierdzony projekt organizacji ruchu lub plan oznakowania ( zabezpieczenia) robót,
- pozwolenie na budowę lub zgłoszenie ( w szczególnych przypadkach ),
- warunki odtworzenia i przywrócenia pasa drogowego do poprzedniego stanu użyteczności wydane przez Dział Techniczny MZDiM Bytom,
- harmonogram robót prowadzonych w pasie drogowym ( w przypadku etapowego prowadzenia robót ),
- kserokopia zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej lub KRS,
- oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa wraz z dowodem zapłaty należnej opłaty skarbowej,
- inne dokumenty wymagane odrębnymi przepisami na żądanie zarządu drogi.
Wymagane dokumenty do wniosku dla robót awaryjnych
- plan sytuacyjny z zaznaczeniem planowanej powierzchni zajęcia pasa drogowego
- plan zabezpieczenia robót
- kserokopia zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej lub KRS,
- oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa wraz z dowodem zapłaty należnej opłaty skarbowej,
- inne dokumenty wymagane odrębnymi przepisami na żądanie zarządu drogi
Opłaty
- w przypadku pełnomocnictwa: opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa w wysokości 17zł do uiszczenia w kasie Urzędu Miejskiego lub przelewem na konto 60 1560 0013 0383 0201 0000 0001 VeloBank S.A. Oddział w Bytomiu
- brak opłat za rozpatrzenie wniosku
- termin uiszczenia opłaty za zajęcie pasa drogowego wynosi 14 dni od dnia, w którym decyzja ustalająca ich wysokość stała się ostateczna ( art.40 ust.13 ustawy o drogach publicznych ) . Stawki opłat za zajęcie pasa drogowego ustalone zostały Uchwałą Nr XXVI/376/04 Rady Miejskiej w Bytomiu z dnia 26 maja 2004 r. (z późn. zm.)
Miejsce złożenia dokumentów
Wniosek wraz z załącznikami należy złożyć w sekretariacie Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów, 41-902 Bytom, ul. Smolenia 35 lub wysłać pocztą lub elektronicznie.
Ogólne zasady sposobu przyjmowania i załatwiania spraw w MZDiM .
Termin rozpatrzenia wniosku
Zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (jednolity tekst: Dz.U. z 2024 r. poz. 572) – do miesiąca, a w sprawie szczególnie skomplikowanej do dwóch miesięcy, chyba że przepisy szczególne określają inne terminy.
Sposób przekazywania informacji o załatwieniu sprawy
Odbiór osobisty lub pocztą - zgodnie z określonym we wniosku sposobem dostarczenia odpowiedzi.
Tryb odwoławczy
W przypadku decyzji wydanej na podstawie art. 39 ust. 3 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych stronie przysługuje prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Katowicach, za pośrednictwem Dyrektora Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów
w Bytomiu, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.
Dodatkowych informacji udziela
Elżbieta Jürgens
pokój nr 222, tel. (32) 396 97 77