Sprawa

Uzgodnienie projektu budowy/przebudowy zjazdu.

 

Wniosek do pobrania

  document WNIOSEK uzgodnienie dokumentacji projektowej zjazdu (105 KB)

 

Wymagane dokumenty do wniosku

  • dokumentacja projektowa w liczbie 2 sztuk,
  • w przypadku ustanowienia pełnomocnictwa do wniosku należy dołączyć oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa wraz z dowodem zapłaty należnej opłaty skarbowej (w wysokości 17,00zł)

 

Opłaty

W przypadku pełnomocnictwa: opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzieleniepełnomocnictwa w wysokości 17zł do uiszczenia w kasie Urzędu Miejskiego lub przelewem na konto 60 1560 0013 0383 0201 0000 0001 GETIN Bank SA Oddział w Bytomiu

 

Miejsce złożenia dokumentów

Wniosek wraz z załącznikami należy złożyć w sekretariacie Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów,41-902 Bytom, ul. Smolenia 35 lub wysłać pocztą.

 

Termin rozpatrzenia wniosku

Zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (jednolity tekst: Dz. U. z 2024 r., poz. 572 z późn. zm.) – do miesiąca, a w sprawie szczególnie skomplikowanej do dwóch miesięcy, chyba że przepisy szczególne określają inne terminy.

 

Sposób przekazywania informacji o załatwieniu sprawy

Odbiór osobisty lub pocztą - zgodnie z określonym we wniosku sposobem dostarczenia odpowiedzi.

 

Tryb odwoławczy

Nie przysługuje.

 

Dodatkowych informacji udziela

Sandra Zakrzewska, Lucyna Opara

pokój nr 312, tel. (32) 396 97 35

 

Sprawa

Wyznaczenie miejsca postojowego dla pojazdów osób niepełnosprawnych

 

Podstawa prawna

  • Rozporządzenie Ministrów Infrastruktury oraz Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie znaków i sygnałów drogowych z dnia 31 lipca 2002 r. (tj. Dz.U. z 2019 r. poz. 2310)
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach z dnia 3 lipca 2003 r. (tj. Dz.U. z 2019 r. poz. 2311)

 

Wniosek do pobrania

document WNIOSEK o wyznaczenie miejsca postojowego dla pojazdów osób niepełnosprawnych (81 KB)  

 

Wymagane dokumenty do wniosku

  • Mapa sytuacyjna ze wskazaną proponowaną lokalizacją koperty.

 

Opłaty

  • brak.

 

Miejsce złożenia dokumentów

Wniosek wraz z załącznikami należy złożyć w sekretariacie Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów, 41-902 Bytom, ul. Smolenia 35 lub wysłać pocztą bądź drogą elektroniczną.

 

Termin rozpatrzenia wniosku

Informacje w sprawie możliwości wyznaczenia przedmiotowego miejsca postojowego wnioskodawca otrzyma w ciągu 30 dni.

 

Sposób przekazywania informacji o załatwieniu sprawy

Wnioskodawca otrzyma odpowiedź w formie pisemnej na adres wskazany we wniosku. 

 

Tryb odwoławczy

Nie przysługuje

 

Inne informacje

Przedmiotowe miejsce postojowe jest miejscem ogólnodostępnym dla wszystkich osób posiadających kartę parkingową i nie należy go traktować jako miejsca zastrzeżonego wyłącznie do użytku wnioskodawcy.

 

Dodatkowych informacji udziela

Mirosław Kulik

pokój nr 312, tel. (32) 396 97 32

 

Sprawa

W decyzji na lokalizację zjazdu określa się miejsce lokalizacji zjazdu i jego parametry techniczne.

W sprawie występują dwa tryby postępowania:

  • w przypadku dróg publicznych w formie decyzji administracyjnej
  • w przypadku dróg wewnętrznych w formie pisemnego uzgodnienia.

 

Podstawa prawna

Rozporządzenie techniczno-budowlane dotyczące dróg publicznych z dnia 24 czerwca 2022 r. (Dz.U. z 2022 r. poz. 1518)

 

Wniosek do pobrania

document WNIOSEK o wydanie zgody na lokalizację/przebudowę zjazdu (58 KB)  

 

Wymagane dokumenty do wniosku

  • 2 egzemplarze aktualnej mapy zasadniczej lub sytuacyjno-wysokościowej w skali 1:500, obejmującej zakres przedmiotowej nieruchomości w nawiązaniu do drogi, z zaznaczonym proponowanym miejscem lokalizacji lub przebudowy zjazdu i widocznymi granicami nieruchomości której wniosek dotyczy,
  • Dokument udzielenia pełnomocnictwa (jeśli wymagane)
  • Kopia decyzji o warunkach zabudowy (o ile została wydana)
  • Wypis i wyrys z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego wraz z informacją odnośnie przewidzianego w planie sposobu obsługi komunikacyjnej obszaru na którym położona jest przedmiotowa nieruchomość
  • Potwierdzenie uiszczenia opłaty skarbowej:
    • za pełnomocnictwo (17,00zł)
    • w sprawie lokalizacji zjazdu innego niż na cele mieszkaniowe (82,00zł)
  • Kopia dokumentu stwierdzającego tytuł prawny nieruchomości
  • Plan zagospodarowania działki (obowiązkowo)
  • Projekt podziału nieruchomości wraz z wydaną decyzją (o ile została wydana)
  • Inne dokumenty mające wpływ na rozstrzygnięcie sprawy

 

Opłaty

  • W przypadku pełnomocnictwa: opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzieleniepełnomocnictwa w wysokości 17zł do uiszczenia w kasie Urzędu Miejskiego lub przelewem na konto.Nr konta: 60 1560 0013 0383 0201 0000 0001GETIN Bank SA Oddział w Bytomiu.
  • W przypadku wydania decyzji w sprawie lokalizacji zjazdu publicznego: opłata skarbowa w wysokości 82zł do uiszczenia w kasie Urzędu Miejskiego lub przelewem na konto.Nr konta: 60 1560 0013 0383 0201 0000 0001GETIN Bank SA Oddział w Bytomiu

 

Miejsce złożenia dokumentów

Wniosek wraz z załącznikami należy złożyć w sekretariacie Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów, 41-902 Bytom, ul. Smolenia 35 lub wysłać pocztą.

 

Termin rozpatrzenia wniosku

Zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (jednolity tekst: Dz. U. z 2024 r., poz. 572 z późn. zm.) – do miesiąca, a w sprawie szczególnie skomplikowanej do dwóch miesięcy, chyba że przepisy szczególne określają inne terminy.

 

Sposób przekazywania informacji o załatwieniu sprawy

Odbiór osobisty lub pocztą - zgodnie z określonym we wniosku sposobem dostarczenia odpowiedzi.

 

Tryb odwoławczy

Od niniejszej decyzji służy stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Katowicach , za pośrednictwem wydającego niniejszą decyzję w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia / odbioru.

 

Dodatkowych informacji udziela

Sandra Zakrzewska, Lucyna Opara

pokój nr 312, tel. (32) 396 97 35

 

Sprawa

Wydanie zezwolenia uprawniającego do wjazdu na drogę objętą ograniczeniem tonażowym wyrażonym znakami B-5 („zakaz wjazdu samochodów ciężarowych”) lub B-18 (zakaz wjazdu pojazdów o rzeczywistej masie całkowitej ponad…..T”)

 

Wniosek do pobrania

document WNIOSEK o wydanie zezwolenia uprawniającego do wjazdu na ulicę objętą ograniczeniem tonażowym wyrażonym znakiem B-5 lub B-18 (91 KB)  

 

Wymagane dokumenty do wniosku

  • brak.

 

Opłaty

  • brak

 

Miejsce złożenia dokumentów

Wniosek wraz z załącznikami należy złożyć w sekretariacie Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów, 41-902 Bytom, ul. Smolenia 35 lub wysłać pocztą.

 

Termin rozpatrzenia wniosku

Wydanie zezwolenia lub jego odmowa następuje w terminie przewidzianym w art. 35 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024 r. poz. 572).  

 

Sposób przekazywania informacji o załatwieniu sprawy

Zgodnie z określonym we wniosku sposobem dostarczenia odpowiedzi.

 

Tryb odwoławczy

W przypadku odmowy wydania zezwolenia wnioskodawca ma prawo do złożenia wniosku o ponowne rozpatrzenie sprawy. Wniosek należy złożyć do Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów w Bytomiu w terminie miesiąca od dnia otrzymania odmowy.

 

Dodatkowych informacji udziela

Lucyna Opara

pokój nr 312, tel. (32) 396 97 35

Sprawa

Wjazd na ulicę objętą zakazem ruchu wyrażonego znakiem B-1 z tabliczką informującą o możliwości wjazdu przez posiadających zaświadczenia.

 

Podstawa prawna

  • §16 ust. 2 Rozporządzenia Ministrów Infrastruktury Oraz Spraw Wewnętrznych i Administracji w Sprawie Znaków i Sygnałów Drogowych (Dz.U. z 2019 r. poz. 2310)

 

Wnioski do pobrania

document WNIOSEK o wydanie zaświadczenia pod znak B1 - dojazd do budynku z możliwością postoju na ulicy (remont, przeprowadzka, dostawa wyposażenia itp) (83 KB)

document WNIOSEK o wydanie zaświadczenia pod znak B1 - dojazd do podwórza/parkingu bez prawa postoju na ulicy (osoby zameldowane, najemcy lokali, właściciele nieruchomości, dzierżawcy lokali usługowych itp.) (89 KB)

 

Wymagane dokumenty do wniosku

Dla wniosków składanych przez:

  • osoby zameldowane pod wskazanym punktem adresowym na okres stały lub czasowy,
  • najemców lokali mieszkalnych,
  • właścicieli (osoby posiadające akt notarialny własności nieruchomości, lokalu lub wyodrębnionej części budynku),
  • dzierżawców lokali usługowych

wymaga się przedłożenia do wglądu dowodu rejestracyjnego pojazdu i jednego z poniższych dokumentów:

  • potwierdzenie zameldowania.
  • akt notarialny nabycia nieruchomości (w przypadku właścicieli nieruchomości, lokalu lub wyodrębnionej części budynku)
  • umowa najmu/dzierżawy (w przypadku najemców/ dzierżawców)

 

Opłaty

  • brak.

 

Miejsce złożenia dokumentów

Przedłożenie do wglądu wymaganych dokumentów w pok. nr 312 i złożenie wniosku  wraz z załącznikami w sekretariacie Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów, 41-902 Bytom, ul. Smolenia 35 lub wysłanie wniosku drogą elektroniczną.

 

Termin rozpatrzenia wniosku

Wydanie zezwolenia lub jego odmowa następuje w terminie przewidzianym w art. 35 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024 r. poz. 572).

 

Sposób przekazywania informacji o załatwieniu sprawy

Telefoniczny lub inny ustalony sposób.

 

Tryb odwoławczy

W przypadku gdy organ odmawia wydania zaświadczenia strona ma prawo do wniesienia zażalenia.

 

Dodatkowych informacji udziela

Dariusz Mliczak

pokój nr 312, tel. (32) 396 97 32

Sprawa

Zaopiniowanie/zatwierdzenie projektu organizacji ruchu

 

Wniosek do pobrania

document WNIOSEK o zaopiniowanie zatwierdzenie projektu organizacji ruchu (32 KB)

 

Wymagane dokumenty do wniosku

Załącznik do wniosku:

  • Projekt organizacji ruchu - 2 egzemplarze opracowane zgodnie z Rozporządzeniem MinistraInfrastruktury z dnia 23 września 2003r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchemna drogach oraz wykonania nadzoru nad tym zarządzaniem,

W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów Wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia.

Dodatkowo tut. zarząd zastrzega możliwość żądania od wnioskodawcy innych dokumentów określonych w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonania nadzoru nad tym zarządzaniem.

 

Opłaty

  • brak.

 

Miejsce złożenia dokumentów

Wniosek wraz z załącznikami należy złożyć w sekretariacie Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów, 41-902 Bytom, ul. Smolenia 35 lub wysłać pocztą.

 

Termin rozpatrzenia wniosku

Projekty opiniowane/zatwierdzane są w możliwie najkrótszym terminie, zgodnie z kolejnością wpływu. O zmianie kolejności rozpatrywania projektów może zadecydować Z-ca dyrektora ds. technicznych lub kierownik Działu Inżynierii Ruchu.

 

Sposób przekazywania informacji o załatwieniu sprawy

Wnioskodawca otrzyma pisemną opinię w sposób zadeklarowany we wniosku – wysyłka pocztą lub odbiór osobisty (po uprzednim powiadomieniu telefonicznym o możliwości odbioru opinii).
W przypadku braku deklaracji - odpowiedź zostanie przesłana pocztą.

 

Tryb odwoławczy

Nie przysługuje.

 

Inne informacje

  • Wnioskodawca występuje z odrębnym wnioskiem w celu uzyskania opinii komendanta miejskiego Policji (opinia Policji wymagana jest wyłącznie dla zmian organizacji ruchu na drogach o kategorii: krajowa, wojewódzka, powiatowa).
  • Wydział Komunalny Urzędu Miejskiego w Bytomiu, jako organ zarządzający ruchem na terenie administracyjnym gminy Bytom, zarządza ruchem na wszystkich drogach krajowych, wojewódzkich, powiatowych i gminnych, z wyłączeniem autostrady A-1.
  • Miejski Zarząd Dróg i Mostów w Bytomiu, zarządza ruchem na wszystkich drogach wewnętrznych pozostających we władaniu Gminy Bytom.

 

Dodatkowych informacji udziela

Mirosław Kulik

pokój nr 312, tel. (32) 396 97 32